Re: Drukowanie wysiadlo

Autor: Grzegorz Janiszewski (grzegorz_at_aida.pl)
Data: Fri 06 Nov 1998 - 23:45:03 MET

Kocica napisał(a) w wiadomości: <71vsj5$6h8$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...
>Mam ogromny problem. Przestalo mi dzialac drukowanie
>w Windowsach (95), aczkolwiek drukarka sama w sobie
>nie jest zepsuta (nie sygnalizuje zadnych bledow i normalnie
>drukuje autotest). Stalo sie to po zainstalowaniu modemu
>i Internet Explorera 4.0, chociaz nie wiem, czy to ma jakis
>zwiazek. Kiedy probuje drukowac, wyswietla mi sie okienko
>z napisem: "Error while spooling to ''''. Unable to create a new
>spool job." Instalowalam na nowo sterowniki drukarki (Epson
>Stylus Color IIs), nic to nie dalo. Sprawdzalam kable, wtyczki,
> [...]
Witam

Taki problem pojawia sie zazwyczaj wtedy, gdy drukarka jest podlaczona do
nie zmapowanego portu sieciowego (czyli takiego, ktoremu nie zostal
przyporzadkowany zaden port typu lpt). Epsonowy soft nie potrafi wowczas
niczego wydrukowac. Tak wiec:
a) jesli drukujesz w sieci i nie korzystasz z epsonowej funkcji
udostepniania drukarki, zmapuj port sieciowy na, powiedzmy, lpt2, a
nastepnie w Epson Spool Manager WLACZ opcje: 'spool to local printer' oraz
'use spool manager for this port' - powinno zadzialac.
b) Jesli nie drukujesz w sieci, sprawdz, czy przypadkiem nie stracilas w
jakis blizej nie znany sposob portu lpt (bo bywa i tak), albo nie
podlaczylas drukarki do innego niz 'elpeteilestam" portu. Jesli tu jest w
porzadku, w spool managerze WYLACZ opcje 'use print manager for this port' -
powinno dzialac.
Jesli nie pomoze, przeslij mi na priva zrzuty ekranow z okienek ustawien
drukarki (szczegoly) i queue setup z epson spool managera

Pozdrawiam

Grzegorz