Przyczynek do protestu TP SA

Autor: A_Zet (baterie_at_ka.onet.pl)
Data: Fri 06 Nov 1998 - 12:10:10 MET

Ledwie wczoraj popieralem protest powatpiewajac w jego skutecznosc,
wyrazilem przy tym poglad, ze pomoc moze jedynie konkurencja
i to w dodatku prawdziwa... a nie umowna.

Dzisiaj zycie dopisalo dalszy ciag, w skrocie przytocze:
otrzymalem rano pismo z TP SA, ze firmie (patrz sig) przyznano na
wniosek z 1995 roku abonament. Pobieglem do BOK, a tam sie
dowiedzialem, ze niestety, musze zlozyc nowy wniosek :-(.
Przyczyna? W firmie sie zmienil jeden ze wspolnikow s.c., a ja o tym
wiekopomnym fakcie nie powiadomilem TP SA!!! Mimo ciaglosci firmy,
nazwy, adresu, zgloszenia do UM, US i GUS okazuje sie, ze takie
reglamentowane (he, he, tyle lat kapitalizmu a dalej nieco po
staremu nie mowiac o terminach, prawie cztery lata w centrum
miasta!) dobro podlega scislemu rozdzielnictwu. Jestem ciekaw,
czy bieg wniosku zacznie sie od nowa (kolejne trzy, cztery lata
w centrum Katowic, jedyny telefon w siedzibie firmy czyli...
mieszkaniu) czy tez rzeczywiscie BOK TP SA zgodnie z obietnica
milej panienki przysle nowe wezwanie do zawarcia umowy.

W kazdym razie wydaje mi sie to nieco dziwna praktyka (nawet po
pomyslnym zalatwieniu z kilkudniowym opoznieniem), ze zmiany
WEWNETRZNE w spolce zgloszone do wlasciwych organow MUSZA
byc zglaszane rowniez do TP SA - tak mi powiedziala Pani Szefowa
BOK, ze jest to moja wina. Ciekaw jestem Panstwa opinii, kto jest
winien i na czym ta wina polega, czy to nie przerost urzedniczenia
nad trescia? Czy w ogole mozna mowic o jakims zaniedbaniu, ktorego
sie dopuscilem. Fakt, spolka cywilna rzadzi sie nieco ograniczonymi
prawami w niektorych sprawach ale za to w innych jest powazniejsza
od np. z oo w sensie odpowiedzialnosci fizycznych osob, niemniej
przy ciaglosci formalnej potwierdzonej wszystkimi numerkami (rejestr
w UM, PIT, REGON) wydaje mi sie, ze to nadmiar zmartwien TP SA.

Pozdrawiam
Adek

--
(Katowice: akumulatory trakcyjne, stacyjne: BATER-SILESIA_at_netart.com.pl
http://www.netart.com.pl/BATER-SILESIA