Re: Wirus przez WWW jest mozliwy. Re: 25 sek. temu w Trojce o Win A Holiday

Autor: Andrzej Bort (bort_at_silesia.pl)
Data: Mon 02 Nov 1998 - 13:19:23 MET

In pl.listserv.polip Darius Jack <dariusz_at_usa.net> wrote:
> Nie wiem czemu sie tak ludzie wmysmiewaja z tego wirusa przez WWW.

Tez nie wiem. Nie wiem tez, dlaczego ludzie sie tak boja wirusow. W
komputerach siedze od kilkunastu lat, i jeszcze nigdy mi sie wirus nie
przypetal. Owszem, mialem kilka plikow zawirusowanych, ale po rozmnozeniu
wirusow (swiadomym i celowym) wirusy usunalem.

> Pisalem juz z rok temu i potem , jak sciagniecie poczty e-mail przez
> przegladarke moze skasowac dysk twardy.
> Na przklad w Netscape to moze dzialac nastepujaco.

Do czytania poczty jest wiele innych programow, nie tylko Netscape. Poza
tym, nie tylko Win* istnieje na swiecie.

> Wystarczy ze w Preferences, Helpers zostanie zmieniona obsluga
> plikow exe z Ask User na nic i po prostu sciagniety plik , nawet jako
> zalacznik zostanie wykonany, jak kazdy inny program.

Krotko mowiac: ludzie uzywajac "prostego" w obsludze "systemu", nie
potrafiac go skonfigurowac, narazaja sie na niebezpieczenstwo. Coz...
Takie zycie.

> Inna mozliwosc to uzycie pliku cookies.txt jako batcha i zapisanie przez
> cookies , np. w java skrypcie na sciaganej stronie www zawartosci tego
> batcha lub skryptu. Cookies jest uzywany to przechowywania informacji o
> logowaniu, ale moze zawierac pelny kod programu, zapisany przez strone
> www (nawet mam taki skrypt w java skrypcie).

Ja juz od dawna mam w Netscape (pod HP-UXem) wylaczone java i javascript.
Co innym tez radze.

> Ale to sa te najbardziej jawne drogi, a poza tym sa po prostu zalaczniki
> do poczty, kore robia co zechca, moga sie w tle laczyc z internetem,
> sciagac i wysylac pliki na nasz dysk itp. itd.

Dziwne. Co za debilny (przepraszam za slowo) program uruchamia pliki bez
pytania? Co za debilny (takze przepraszam za slowo) user pozwala
uruchamiac niepewne binaria badz dokumenty z osadzonymi makrami (MS-Word,
MS-Excel)?

> Tak wiec wirus, czy nie wirus , wszystko przez www jest mozliwe.

Dodaj: "w swiecie MS-Windows", to uwierze.

--
-- Andrzej Bort  Centrum Komputerowe Politechniki Śląskiej, Gliwice, Polska
-- e-mail:   bort_at_zeus.polsl.gliwice.pl     Office phone: (+48-32) 37-15-69