Re: K6/2 czy P II ???

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 30 Oct 1998 - 09:55:10 MET

On Fri, 30 Oct 1998 07:14:52 GMT, rsokol_at_iname.com (Radoslaw Sokol)
wrote:

>On Thu, 29 Oct 1998 17:41:18 GMT, vindex_at_friko.onet.pl (Vindex) wrote:
>

>Za rok/dwa lata? Celerona już nie będzie, PII pewnie też nie.

Nie sadzisz ze zbyt pewnie sie wypowiadasz na temat przyszlosci?
Pracujesz w Intelu?

>Jedynie Katmai się może ostanie.

Nie moze - napewno. Cykle zycia procesorow Intela jest na poziomie ok
2.lat. Zreszta nazwa nic nie zmienia - roznice miedzy procesorami sa
kosmetyczne

>Co mnie to obchodzi? Xeon jest szybki, a Slot 2 jest wydajniejszy od
>Slotu 1.

Tak? A do czegoz to Ty tego Xeon'a wykorzystasz? Zajrzyj sobie do
wynikow testow Xeon'a - roznica w wydajnosci w wypadku standardowych
(czyli wlasnie domowych) zastosowan jest minimalna - chyba ze chcesz
miec w domu serwer

> Ja nie chcę procesora tzw. "domowego" - ja już wymieniać sprzęt,
>to na szybki procesor.

To wal po Alphe albo Mips'a. Zreszta co sie bedziemy oszczedzac - wal
po Cray'a. Wiesz ile RC5 Ci policzy? Co prawda przez 99,9999999 %
czasu bedzie sie nudzil ale jakiez to ma znaczenie. W koncu chciales
szybki procesor ...

>Tak BTW to denerwuje mnie rozróżnianie sprzętu/softu domowego i
>profesjonalnego: Xeon tylko do serwerów, WinNT tylko do firm, HP620
>tylko do domu. Służy to tylko nabijaniu kieszeni producentów.

Jakby mialo sluzyc czemus innemu to wogole nie pojawiloby sie na
rynku. To nie jest dzialalnosc charytatywna. A co do podzialu - nikt
Ci nie zabrania uzywac w domu Xeon'a + NT. Tylko po co ...

>Dlaczego domowe komponenty/systemy/urządzenia mają być gorsze/
>wolniejsze/oparte na starszych technologiach?

Z powodu ceny? Dlaczego ja nie mam SGI ? Dlaczego nie mam Cray'a?
Za nowosci sie placi - i tak jest w kazdej dziedzinie zycia.

>Pewnie zastąpi PII i Celerona. A po następnym roku koniec ze Slotem 1.

Moze Ty sie na etacie wieszczki powinienes zatrudnic?

>Biorąc cykl wymiany sprzętu ze 2 lub 3 lata, to nie ma szans na
>wykorzystanie kupionej pół roku temu płyty na Slot 1 :)

Czegos nie rozumiem ... Nie wszyscy wymieniaja sprzet co dwa lata - ja
np. procesory zmieniam duzo czesciej.

>Ale będzie K6-3 z cache L2 on-board - na Socket 7. Wydajność podobno
>od 30% do 100% większa, niż w przypadku K6-2. Wersje 400 MHz i więcej.

Podobno to jest UFO. Dopoki produkt jest w fazie prenatalnej to
bezsenowna jest dyskusja o jego mozliwosciach

>A K7 będzie pasował do płyt pod Alphę - czyli też nie jest to jakiś
>nowy slot, tylko już znane rozwiązanie.

AFAIK to nie bedzie - sloty Alphy nie sa zgodne fizycznie ze slot 1 a
slot A w ktorym ma siedziec K7 jest. Zgodnosc ma byc na poziomie
logicznym a nie fizycznym

Pozdrowienia

Vindex