Re: Jaki CD-ROM?

Autor: Marcin Rzóska (straw_at_straw-pol.com.pl)
Data: Thu 29 Oct 1998 - 09:16:36 MET

Kupiłem sobie Pioneer'a x36 "slot in" , jest naprawdę szybki , mechanizm
slot in działa bez zarzutu. Nie wierz w to, że cd'ek może być cichy i
b.szybki. Niestety coś za coś. Nie ma cd'ka którego nie słyszałbyś jak
ustawia kulki antywibracyjne i jak wchodzi później na pełne obroty. Poza tym
dziwię się tym dla których ważne jest czy cd'ek chodzi na UDMA czy na PIO
MODE. Przy tych transferach to naprawdę nie jest ważne. Standardowe cd'ki to
transfer rzędu 3000-4000 kb/s, a to mieści się w standardzie PIO MODE 2 lub
3.
Pioneer rozpoznawany jest jako PIO MODE 4.
Jeżeli zależy Ci na UDMA to musisz wybrać między ASUS x36 lub x40 lub
Philips x32 ,x36 . Osobiście posiadam dwa cd'ki oprócz tego Pioneer'a też
Philipsa x36 UDMA i mogę powiedzieć że, nie ma różnicy w prędkości pracy a
komfort z systemem slot in jest bardzo wyczuwalny. Szczerze polecam
Pioneer'a (cena też jest atrakcyjna-- ja kupiłem w hurtowni w Gdańsku za 170
PLN netto.).

Pozdrufka

Marcin