Re: FIC 503+ - jak ustawić do AMD K6 2 266 ?

Autor: AP (pasek_at_NoSpam.kki.net.pl)
Data: Wed 28 Oct 1998 - 19:23:22 MET

On Wed, 28 Oct 1998 08:54:08 GMT, piotrus_at_srv.spinet.com.pl (Piotru$)
wrote:

>Pamięci sprawdzaliśmy - w moim kompie chodzą OK. Tak samo twardziel. U
>mnie da się na nim zainstalować wszystko i jest spoko. Fakt że nie
>pomyślałem o timingach, zaraz dzisiaj to sprawdzę. Mam pytanie jeszcze
>co do tego taktowania pamięci. Na tej płycie można je taktować z AGP
>lub z magistrali systemowej. Co wybrać ? Procesor chodzi na 4x66, czy
>jest w takim razie sens mieszać z tym AGP ?

Częstotliwość magistrali systemowej i AGP to w obu przypadkach 66 MHz,
z pamięcią nie powinno to mieć nic wspólnego (chyba że masz kartę AGP
która korzysta z pamięci systemowej do przechowywania np. tekstur).

>Czy są jeszcze jakieś zworki, które powinny zostać ustawione?

Zworki trzeba przestawiać tylko przy SDRAM'ach (w zależności czy są
PC-100 czy nie), zwykłe SIMM'y powinny być wykryte i skonfigurowane
automatycznie.

>Złożyłem już kilka kompów i z róznymi problemami przyszło mi się
>zmierzyć, ale tu mi ręce opadają. Zastanawiam się czy nie sprawdzić
>jakiejś innej płyty przy tym samym zestawie.

Spróbuj jeszcze powyłączać w setupie wszystko co przyspiesza dostęp do
pamięci, łącznie z pamięcią cache drugiego poziomu. Dobrym
rozwiązaniem byłoby mimo wszystko zdobycie do testów innych pamięci -
czasami tak jest że niektóre moduły (szczególnie nieznanego
pochodzenia) pracują prawidłowo z jedną płytą a z inną nie pójdą za
cholerę i nie wiadomo dlaczego...
Aleksander Pasek
mailto:pasek_at_NoSpam.kki.net.pl