Re: Riva TNT

Autor: MaraBut (martys_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 28 Oct 1998 - 08:36:24 MET

Vindex napisał(a) w wiadomoœci: >>

>WSZYSTKIE plyty oparte na chipsetach nieintelowskich maja klopoty z
>nowymi kartami AGP 2x (G200, Savage, TNT). Dotyczy to zarowno socket 7
>jak i slot 1

>O to juz sie ich spytaj :) Zawsze pozostaje zakupienie Banshee lub V2
>- z nimi nie ma zadnych problemow. A i drivery sa jakby bardziej
>zoptymalizowane pod 3D NOW

>j.w.

No to chyba jestem szczesciarzem ;-)
Moj Viper 550 od tygodnia chodzi jak burza na PA2013 v.2.0 z K6-2
300_at_3x112MHz :-)
Niestety z braku czasu nie przetestowalem go "dokladnie" (stad i nie
pochwalilem sie wynikami na grupie) :-(
Ogolnie karta odpowiada temu czego oczekiwalem ( o problemach jakie mialem z
Matroxem pisalem - dosc burzliwie - jakis czas temu:-).
Jesli chodzi o ewentualne problemy to (jak dotad ;-) :
- stary numer z polska klawiatura przy instalacji Nvidia Ref.036 (ciekawe,
ze w *.inf jest ustawienie korygujace ten problem ale zaREMowane ?)
- na sterownikach Diamonda 0220 karta ma problemy z poprawnym wyswietlaniem
tekstu w Xdemo (ale srednia 120 fps z wlaczonym dzwiekiem midi i efektami 3D
na Vortexie to nie jest najgorzej :-)))

Prawdopodobnie beda problemy z GL Unrealem ale przekonam sie jak zainstaluje
gre i ostatniego patcha :-).

W kwestii AGP: "niemiarodajne" Final Reality daje dla 16MB tekstur :
- 76 +/- 3 fps (Diamond 0220)
- 55 +/- 1 fps (Nvidia ref.036)

Poza tym na obu sterownikach karta ma zdumiewajaco male wyniki w testach
"Bus transfer" z FR, srednio ok 2.3...2.45. Na Matrox'ie (driver 4.26b2)
mialem 6.3...6.8 !
Ale overall 3D jest na poziomie 3.8..3.9 czyli "zadowalajaco".
Jakosc obrazu "lepiej niz bardzo dobra" no i Quake II w 32-bitowym kolorze
na 1024x768 wyglada niezle ;-) chociaz 20...25 fps to troche slabo (autoexec
na "maximum quality" bo nie grywam w multiplayer ;-)
Wypada wiec zgodzic sie z Krisem, ze TNT czuje sie "niedowartosciowana" na
Super7, ale za to mam pewnosc, ze nie grafika jest waskim gardlem systemu
:-)
No i swiat sie nie konczy na Unreal'u i Quake'u (na szczescie :-)))

Na razie czekam na support 3DNow w sterownikach Diamonda (w Nvidii ponoc
jest, ale chyba ograniczyli sie do checkbox'a ktory ten support "wylacza").

Jak znajde 5-6 godzin wolnego czasu to zrobie testy wg. schematu Krisa
(trzeba wzorowac sie na najlepszych no nie ? ;-))) i bedzie mozna zrobic
jakies sensowne porownanie wynikow.

MaraBut