Re: cd-rom czyta wybiórczo :(

Autor: Tałajczyk Piotr (piotrtal_at_promail.pl)
Data: Tue 27 Oct 1998 - 20:45:15 MET

                 mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl (Tomasz Holdowanski)
                  wRoTe iN pl.comp.pecet:

> [...]
>powinna - to znaczy do pewnego momentu czyta slicznie, zadnych
>zaciec, ale co jakis czas widac, ze CD sie nie wyrabia z ustawieniem,
>i musi przesunac caly wozek, zeby znowu zalapalo. Czy mozna to jakos
>zniwelowac? Zaznaczam, ze soczewka i pryzmat sa czyste, ogniskowanie
>lasera w porzadeczku, tylko wlasnie te nieszczesne pozycjonowanie
>soczewki w poziomie... Przypuszczam, ze trzeba by przykrecic ciutke
>ktorys potencjometr...
>BTW nie odpowiadajcie, co ja moge z tym CD zrobic jak zaczne grzebac,
>bo kupilem go za 7 PLN i bylem _zdziwiony_, ze w ogole dziala...

będę pisał IMHO bo znowu ktoś się przyczepi. :)
na moje oko jest to co napisałeś jest powodem zużycia CD. podobne
rzeczy działy mi się przy moim starym matsushitaX2. po prostu przez
jakiś czas pogarszało mu się, pogarszało, aż wreszcie miał calkowicie
problemy z czytaniem płytek na brzegach, znaczy po zewnętrznej
stronie. do napędów AFAIK X16 obrót płytki odbywał się ze stałę
prędkością liniową - inaczej napęd przy brzegu płytki musiał zwolnić
obroty, a bliżej jej środka przyspieszyć. dzięki temu taka x12 miała
non stop taki sam transfer na całej płyce.
wydaje mi się, że mogą to tez być probmely ze zużyciem samego silnika
- nie potrafi on sobie w porę i na czas ustawić odpowiednich obrotów
dla miejsca w którym znajduje się głowica CD, dlatego głowica musi
zrobić cała robotę z pozycjowaniem jeszcze raz. może to być także
spowodowane drganiami płytki w poziomie (zapuść sobie jakąś płytkę w
on-line i 'naocznie ;>' sprawdź, czy czasami 'nie bije').
jeżeli w Twoim CD są _tylko_ takie probmey jak napisałeś to ja
odradzam w nim grzebanie, chyba, że baaardzo Ci zależy. w końcu w
niekrórych obszarach płytki będziesz miał troche wolniejszy seek_time
ale napęd zczytać i tak zczyta. z regulowaniem IMHO nic nie zdziałasz.
ale jak chcesz to próbuj. :))
pisałem to wszystko IMHO więc proszę się nie czepiać. ~;>

>Mordazy von BinHex.

                    pozdrowionka...
                             Tałajczyk Piotr..........Cz-wa
                             email:.........piotrtal_at_promail.pl