Re: DVD

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Fri 23 Oct 1998 - 17:32:35 MET DST

On 23 Oct 1998 11:14:51 +0200, sjklawy_at_kki.net.pl
(=?iso-8859-2?B?U7Nhd29taXIgSmFis2/xc2tp?=) wrote:

>Czesc wszystkim i zgory dziekkuje za pomoc
>
>Skombinowalem ostatnio CDrom DVD
>i nie mam wogole pojecia jak odpalic na nim film
>Przeciez nie wcisne przycisk PLAY na nim i to wszystko.
>W jakich rozszerzeniach sa te filmy na plytach
>I jakim programem trzeba zadzialc aby cosik moc ogladac

Czytnik DVD NIE SLUZY do ogladania filmow!!!
Czytnik sluzy do odczytu danych z plytki - a dane te moga miec tresc
dowolna, w tym moga byc cyfrowo zapisanym filmem.
Do odtwarzania filmow potrzebujesz sprzetowego dekodera (albo
programowego i taaakiego komputera). Czy dane dla tego dekodera beda
pochodzily z DVD-ROMu, cdromu czy twardziela to zupelnie obojetne -
tyle ze na twardzielu (calym) nagrasz cwierc filmu, na cdromie ze dwie
sekwencje - zaden komfort ogladania jak ciagle trzeba krazki zmieniac.
Ale fizycznie dekoder nie jest specjalnie uwarunkowany pochodzeniem
danych, DVD-rom moze przekazywac dane gdziekolwiek...
Czy zatem masz ten dekoder?

Darek