Re: ISDN - na czym to polega??

Autor: Michal Olszewski (rymi_at_iname.com)
Data: Thu 22 Oct 1998 - 14:51:13 MET DST

A. Duś Jr. "Gogo" napisał(a) w wiadomości: ...
>Mam pytanie. Jak uzskac dostep do I-netu poprzez ISDN.
> Wiem ze jest potrzebny do tego specjalny Modem ISDN
> (np. Microcom 610), jednak co dalej???

Ze tak powiem, wcale nie jest potrzebny tzw. modem ISDN,
wystarczy karta ISDN do komputera. Czym sie rozni modem od karty
??? Tym, ze karta emuluje programowo modemy przy polaczeniach z
tzw zwyklymi modemami [nie ISDN'owskimi]. Modem ISDN laczy sie ze
zwyklymi modemami w sposob sprzetowy. Przy polaczeniach ISDN
lacznasc dobywa sie i tak sprzetowo wiec nie ma roznicy miedzy
modemem i karta. Karta jest o wiele tansza i nawet dobrej jakosc
kosztuje okolo 400 zl.

> Wiem tez ze TPsa udostepnia darmowy numer do
> polaczenia z ISDN'em (0202422). Czy oznacza to,
> ze nie trzeba wykupywac zadej dodatkowej lini???

To nie tak. Aby sie polaczyc z ww. numerem musisz byc abonentem
ISDN'owym wiec, jak jestes takim abonentem to zadnej
''dodatkowej'' linii nie trzeba.

>Jesli trzeba to za ile, jesli nie to w czym problem??
> Jakies abonamenty dodatkowe, czy normalnie sie
> placi (ile????) za polaczenie, tak jak przy modemie?????

Ceny:
- zalozenie linii ISDN - 800 zl + VAT [gdy rezygnujesz z tzw.
normalnej analogowej linii placisz tylko 400 zl + VAT]
- abonament 60 zl +VAT
- ceny polaczen takie same jak przy ''zwyklych'' polaczeniach
czyli jeden impuls na 3 minuty przy polaczeniu lokalnym przy
jednym kanale [trzeba powiedziec, ze ISDN to 2 kanaly, ktore ja
okreslam rozmownymi ;-) + 1 kanal sygnalizacyjny. Rozmowa zajmuje
1 kanal rozmowny; polaczenie transmisji danych czyli np.
polaczenie do internetu, 1 kanal przy polaczeniu 64 kbps lub 2
kanaly przy polaczeniu 128 kbps; wideokonferenscja 2 kanaly.
Reasumujac polaczenie do inetu przy predkosci 128 kbps kosztuje
63 grosze za 3 minuty.]

ISDN to swietna sprawa szczegolnie, ze mozna miec max 8 roznych
urzadzen [i przez to 8 roznych numerow - ale trzeba placic za nie
okolo 6 zl miesiecznie za numer ] podpietych pod NT [gniazdko
ISDN na scianie ;-) ] np. 2 telefony, karta w kompie [internet
:-)) ], fax itd.

Gdy gadasz przez telefon mozesz internetowac [ale wtedy tylko na
jednym kanale] albo chyba wazniejsza dla nas internautow
siedzacych ciagle na linii ;-) , ze mozna do nas zadzwonic gdy
internetujemy [ale tylko gdy internetujemy z predkoscia 64 kpbs
czyli jeden kanal] wiec odpada wrzask matki, ze ''ciagle nie
mozna zadzwonic'' albo ''ze ciagle nie mozna sie dodzwonic'' ;-)

RyMi

rymi_at_iname.com