Re: Jaki skaner?

Autor: Marek Nazarko (mna_at_csbi.katowice.pl.spam.dev.null)
Data: Fri 23 Oct 1998 - 07:59:59 MET DST

> Radze "realowi" pamietac o tym przy zakupie.

Radzę czytać instrukcje.
Wczoraj miałem w rękach Primaxa 600D.

W sklepie powiedzieli że ma 1200x600 optycznej i działa pod NT.

Proste obczytanie pudełka wyjaśnia że pod NT to nie ma szans, a
optycznej ma 600x600.

Dokumentacja skanera z załączonej płytki CD wyjaśnia jednak, że
optycznej to on ma tylko 300x600.

No cóż, po takich doświadczeniach odradzam zdecydowanie ten sklep (w
Rybniku) oraz tą firmę (która nie zna parametrów własnego skanera i
nie robi sterowników pod NT).

Mam natomiast skaner ScanMagic (tą mocniejszą wersję). Oglądałem tą
słabszą wersję i faktycznie jest to kicha (z kilkunastu mojemu
znajomemu udało się wybrać jeden). Ma też uciążliwą wadę, że dopóki
nie wróci głowica skanera, system jest zablokowany.
Natomiast mój (96cośtamP) jest już ok - ma fajne sterowniki i wyraźnie
lepsze parametry optyki (robiłem test skanując mikrodruk z banknotu,
na moim wszystko idealnie czytelne, na tym słabszym ledwo można
odróżnić literki).

Zgadzam się jednak że generalnie Musteki, Scan Magici, Primaxy itp.
jest to dość cienki sprzęt. Dlatego inetesuję się UMAXem. Gdzie w
okolicy Katowic można go kupić?

Marek Nazarko
CSBI Administrator http://www.csbi.com.pl