Re: ISDN - na czym to polega??

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Thu 22 Oct 1998 - 17:34:14 MET DST

On Wed, 21 Oct 1998 21:59:54 GMT, "A. Duś Jr. \"Gogo\""
<gogoad_at_pertus.com.pl> wrote:

>Mam pytanie. Jak uzskac dostep do I-netu poprzez ISDN. Wiem ze jest
>potrzebny do tego specjalny Modem ISDN (np. Microcom 610), jednak co
>dalej??? Wiem tez ze TPsa udostepnia darmowy numer do polaczenia z ISDN'em
>(0202422). Czy oznacza to ze nie trzeba wykupywac zadej dodatkowej lini???
>Jesli trzeba to za ile, jesli nie to w czym problem?? Jakies abonamenty
>dodatkowe, czy normalnie sie placi (ile????) za polaczenie, tak jak przy
>modemie?????

Calkiem inna zasada dzialania telefonu. Po prostu para drutow
wchodzaca ci do mieszkania nie niesie analogowego dzwieku lecz
strumien danych cyfrowych - standardowo dwa kanaly po 64kbps i kanal
sprzetowy 16kbps. Czyli - na poczatek musisz miec linie ISDN...
Zmiana linii zwyklej na ISDN to cos okolo 400zl, zalozenie od zera -
ok. 800zl, abonament miesieczny chyba cos ok. 80zl+normalnie za
impulsy. Szczegoly www.tpsa.pl.
Laczac sie z internetem jednym kanalem placisz 23gr/3min i masz
64kbps. Na drugim kanale mozesz jednoczesnie gadac przez telefon -
placisz osobno. Mozesz polaczyc sie przez dwa kanalu na raz - masz
128kbps ale placisz 46gr/3min a jak ktos do ciebie zadzwoni to
bedziesz o tym wiedzial, jednak aby przyjac rozmowe trzeba bedzie
zwolnic chyba jeden kanal.
I wiadomosc zla - ISDN wymaga doskonalych parametrow linii, w zasadzie
chodzi do ok. 8km od centrali - dlatego nie wszedzie jest mozliwe
uzyskanie linii ISDN - chlopcy z TPSA przychodza, mierza parametry
linii i jak nie spelnia wymagan to poki nie przeloza kabli - nici z
ISDN, na kiepskich drutach nie zakladaja.

Darek