Re: Konkretny problem. Access - zaokr±glanie nie tylko na ekranie

Autor: Stanley P (stanley_at_pertus.com.pl)
Data: Thu 22 Oct 1998 - 08:05:02 MET DST

Krzysztof Skibniewski wrote:

> Nie wiem czy to problem dla tak zacnych grupowiczów. Dla mnie niestety tak
> !!!

temat nieustajacy... (zaokraglenia w Accessie)

> Chodzi o prawidłowe zaokrąglanie nie tylko w widoku formularza ale także w
> obliczeniach.
>
> Tłumacząc o co mi chodzi posłużę się przykładową bazą, którą załączyłem.
>
> Tak więc mnożąc dwie liczby np. 14,82 x 35,42 otrzymujemy wynik 524,9244
>
> Po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku będzie 524,92 i to pomnóżmy x
> 1,22 (np. VAT) daje mam to wynik 640,4024

zaokraglic wynik w tym miejscu (i nastepnych tez), np. poprzez

liczba=Int(CCur(liczba*100+0,5)/100

> i na fakturze będzie widniało
> brutto 640,40.
> Tak byłoby gdybym miał większą wiedzę i rozwiązał swój problem. ;)

poczytaj grupe bazy-danych troche wstecz, pisalem o tym nie dalej jak
2-3 tygodnie temu

> A jest tak 14,82 x 35,42 = 524,9244 (po ustawieniu parametru ilość miejsc po
> przecinku wyświetla 524,92) lecz do obliczeń bierze nie zaokrągloną liczbę
> czyli 524,9244 mnożąc to x 1,22 = 640,407768 po zaokrągleniu jest 640,41 i
> naciągam kogoś na 1 gr.
>
> Szczegóły w załączonym pliku.

Wysylanie binariow na newsy jest niezgodne z netykieta. Pomyśl, gdyby
tak wszyscy zaczeli...

> Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc w znalezieniu jakiejś funkcji która to
> załatwi (np. w exelu jest ZAOKR(liczba;ilość miejsc po przecinku) niestety w
> accessie nie działa

bo nie ma takiej funkcji w Accessie, ale mozna napisac wlasna (patrz
wyzej)

Pozdrawiam -
        Stanley