Re: RIVA TNT uszkadza płytę główną?

Autor: ElFi (elfi_at_friko3.onet.pl)
Data: Tue 20 Oct 1998 - 10:24:08 MET DST

Slawomir Sidor napisał(a) w wiadomości:
<70f0f7$r70$2_at_polonez.man.lodz.pl>...
>: Czytałem gdzieś, że karty na Rivie TNT pobierają ok 5A (!) prądu.
>: Myślę, że nie wszystkie stabilizatorki na płytach głównych mogą to
>: wytrzymać!
>
>Przeciez 5V jest brane z zasilacza a nie z plyty.

(((((; Wszystkie nowoczesne karty graficzne zasilane są napięciem 3,3 V.
Normalne zasilacze (dla obudów AT) nie mają takiego napięcia i zwykle jest
taki stabilizator na płycie głównej. Jego podstawowym zadaniem jest
zasilanie chipsetu i (ewentualnie) karty graficznej AGP chociaż najlepiej by
było gdyby karta miała swój stabilizator. Właśnie po to złącze AGP jest
wyposażone także w napięcie 5V. Najczęściej na kartach graficznych widać
miejsce na taki stabilizatorek, jednak producenci kart idą na łatwiznę
(redukcja kosztów) i nie montują go lecz wykorzystują napięcie z wyżej
wymienionego stabilizatorka napięcia dla chipsetu płyty. Jaki jest efekt
końcowy? Na stabilizatorku można smażyć jaja lub nawet go uszkodzić. Powiem
więcej: w przypadku RIVY TNT to jest nieuniknione.
Jednak idźmy dalej. Zasilacze dla obudów ATX mają napięcie 3,3 V i takie
można by doprowadzić do AGP i zrzucić całe obciążenia na zasilacz. Czy
jednak tak się robi?
Dalej pełen obaw ...

Pozdrawiam!
Marek Jasinski