Re: Matrox G200 problemy (Proba podsumowania :-)

Autor: MaraBut (martys_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 18 Oct 1998 - 22:27:57 MET DST

Chcialbym dokonac malego podsumowania, bo mam wrazenie, ze cala sprawa
zmierza w niewlasciwa strone :-)

Po pierwsze zaczynamy dyskutowac o sformulowaniach a nie faktach
(Schopenhauer bylby zachwycony ;-)))
Przyznaje samokrytycznie, ze okreslenie "niezbyt udane serie", ktore wydaje
sie byc punktem zapalnym tej dyskusji
(zupelnie niezamierzenie :-)) nie jest zbyt trafne (tak sadze po
przeczytaniu Waszych reakcji ;-)))
bo nie chcialbym sie wdawac w dyskusje semantyczne o "udanosci". Uzylem go
"w afekcie" pod wplywem wlasnych
doswiadczen i jest ono prawie doslownym zapozyczeniem z jakiegos artykulu w
Necie (niestety nie pomne gdzie przeczytanego
(
ale link jest na pewno u Ant'a przy opisie jakich niepochlebnych dla Matrox'a recenzji). Chodzilo tam m/in. o to, ze testujacy karte
(n/b taka jak moja i Jacka - niech mi bedzie wolno tak sie zwrocic :-))) zauwazyl ze jest ona identyczna z Mystiq'uem ale pozbawiona wyjscia TV, ktore to mialo kompensowac nieco gorsze od Millenium parametry, i w takim razie uznal ja za niezbyt_udany_pomysl.
Wrazenie "identycznosci" tez nie wzielo sie z powietrza : na mojej karcie sa puste miejsca po ukladach i gniezdzie TVout.
I wlasnie po to cytowalem powtornie Ant'a w moim poprzednim poscie! Bo jesli karta o parametrach na PCB od Mystiqu'e
pozbawiona TVout nie jest ("de facto" a nie "de nomine") jej okrojona wersja, to czym jest w takim razie?

Po drugie cytowanie Ant'a NIE mialo na celu "szkalowanie" czcigodnej firmy Matrox, a jedynie zwrocenie uwagi na fakt,
ze podobna jak w W.Brytanii sprawa (tzn. sprzedawanie takich kart jako Millenium OEM) zdarzyla sie i we Wroclawiu.
Dlatego podalem tez sposob rozpoznawania wersji "niepudelkowanych", aby ewentualni nabywcy wiedzieli, ze moga
domagac sie wymiany od sprzedawcy (w UK jest to traktowane jako falszywa reklama i klient jest w prawie zadac zwrotu
gotowki - o tym pisze Ant). O ile wiem (rozpytalem sie dzisiaj na gieldzie) co najmniej kilkanascie takich kart "poszlo w swiat" :-(

Po trzecie, poniewaz (podobnie jak w
iekszosc z Was :-) nie sadze aby Matrox wypuszczal duze ilosci wadliwych
produktow,
uwazam, ze jest duze prawdopodobienstwo, ze "mb" kupil karte z tego samego
pudelka co i moja (taki sam objaw).
I mogl ja w dodatku kupic jako Millenium, wiec w takim razie mialby prawo do
wymiany na "prawdziwe" Millenium G200, prawda ? :-)))
Nawiasem mowiac gdzie on sie u licha podziewa ? Przynajmniej mialbym moralna
satysfakcje, ze nie mecze sie na darmo... ;-)))
Dostalem krotkie podziekowanie na priv'a i cisza...

Po czwarte, cokolwiek "przydeptany" ;-) przez Vindex'a wyjasniam z pokora,
iz nie przyszlo mi do glowy pisac o sprawach dla
mnie ( i jak sadze wiekszosci z listowiczow) oczywistych, wiec informuje iz:
- tak, sprawdzilem karte na innych komp'ach (patrz poprzedni post -
dzialania w pracy) choc tylko druga z testowanych,
sprawdzone konfiguracje to:P2/300_at_Chaintech LX, P2/400_at_AbitBX i K6-300_at_FIC
PA-2013, rozne komputery (wiec i zasilacze),
streamer byl tylko w tym ostatnim (moim :-) , monitory takze rozne (choc
wszystkie >15'')
- tak, sprawdzilem jej dzialanie z wyjetymi innymi komponentami (a nawet
odlaczonym HDD, bo objaw widac bylo
juz na logo EPA, przy starcie plyty)
- tak, testowalem karte innymi niz Wintach programami:
FR1.01,Winbench98,XBench,Quake2(timedemo&crusher)
wszedzie dzialala bez zarzutu jesli chodzi o stabilnosc i szybkosc pracy,
choc nie o obraz :-(((

Po piate, skarcony za "srednio grzeczny" ton mojej ktorejs z kolei
wypowiedzi, kajam sie i prosze o zrozumienie ;-)
Jak byscie sie czuli, gdyby w odpowiedzi na opis wystepujacej usterki
posadzono was o opowiadanie bajek ?
To znaczy ze co? Cala sprawa po prostu mi sie przysnila, a te wpisy w
gwarancji to krecia robota wrednych krasnoludkow?
;-)))
Odsylam do anegdoty o "wielepnym" serwisancie ;-)

Po szoste, w kwestii innych takich przypadkow : tak, jest co najmniej
jeszcze jeden zwrot karty z tej partii towaru (widzialem to na wlasne
oczy - sprzedawca jak uslyszal o objawie, to nawet nie sprawdzal ... :-)

Po siodme, nie mam pojecia jak na podstawie toku wnioskowania
przedstawionego w moim ostatnim poscie mozna powziac wrazenie
ze krytyka dotyczy WSZYSTKICH kart SD... Powtorze : jesli "mb" ma wersje
"boxed" to ten watek jest "biciem piany", jesli zas nie - moze
miec karte z "mojego pudelka" i o to tylko w zasadzie chodzi w calym watku.
Ja (podobnie jak Jacek) wiedzialem co kupuje i za co place,
ale ci ktorzy kupili te karty na gieldzie - niekoniecznie!

Po osme (uff, i ostatnie :-), dla mnie osobiscie sprawa wlasciwie ulega
przedawnieniu : wlasnie dogadalem sie ze sprzedawca w sprawie
wymiany (za doplata ;-( mojego Matroxa (jaki by on w koncu nie byl ;-))) na
Diamonda Vipera 550 box.
A zatem krol umarl - niech zyje krol :-)))))
Za kilka dni porcja swiezych wrazen z instalacji i uzytkowania (moze)
nowiutkiej TNT ;-)

Chcialbym podziekowac wszystkim ktorzy zabrali glos w dyskusji (nawet
Vindex'owi ;-))) i jeszcze raz przeprosic za nieporozumienia
jakich mogla byc zrodlem :-)

MaraBut