ECHS->LBA. W jaki sposob?

Autor: AP (pasek_at_NoSpam.kki.net.pl)
Data: Sun 18 Oct 1998 - 17:55:03 MET DST

Witam!

Wkrótce zamierzam się przesiasc z 486 na coś nowszego...
Problem wygląda tak:
BIOS 486-ki nie obsluguje w trybie LBA dysków większych niż 2GB, więc
musiałem mojego 4,3G Quantuma podzielic na partycje i sformatowac w
trybie extended CHS. Cała pojemnosc jest widoczna i nie ma zadnych
problemow. Nie wiem tylko jak sie zachowa potraktowany w ten sposob
dysk po podlaczeniu do nowej plyty na LBA? Czy istnieje jakiś sposób
na uruchomienie tego dysku z nowa plyta bez ponownego formatowania,
instalowania softu itp?
Jesli ktos mialby jakies doswiadczenia w tym zakresie to prosze o
podzielenie sie swoimi informacjami. Szczegolnie interesuje mnie czy
dane na dysku maja jakies szanse przezycia :-)

Pozdrawiam
Aleksander Pasek
mailto:pasek_at_NoSpam.kki.net.pl