Re: Jak poznać DIMM?

Autor: Pawel Czoppa (grah_at_friko5.onet.pl)
Data: Sat 17 Oct 1998 - 19:53:40 MET DST

>Mam problem jak poznać DIMM`a ,który jest przystosowany do płyt głównych
taktowanych 100Mhz.
>W sklepie powiedziano mi ,że trzeba włożyć i sprawdzić czy pójdzie.
>Moim zdaniem to głupota.(pewnie trafiłem na zaje... fachowca),
>bo kupując pamięć na giełdzie mogą nam wcisnąć kit i mamy pecha.
>W jaki sposób to rozpoznać?

ogolnie :
specyfikacja PC 100 obejmuje pamieci ktore na niej rusz (tak jak ci
"fachowiec" powiedzial), ale zeby miec pewnosc ze pamiec ktora kupujesz na
gieldzie jest 100mhz sprawdz jaki numerek jest na niej napisany, taki
samotnie stojacy numerek, z tego co pamietam to na gieldzie pojawiaja sie
dimmy 8ns, czyli szukaj cyferki 8, moze byc gdzies na koncu w numerze ale
przewaznie jest osobno np po myslniku,
inne ktore sa przystosowane do 100mhz to 7,8,9 ns sa tez dobre 10 ktore
wyutrzymaja ta magistrale, ale moga miec klopoty z np 112 i wiecej..

podsumowujac : im mniejsza cyferka, tym wieksza predkosc, a co za tym idzie
wiecej mhz wytrzymaja ...

Pozdrwaiam Pawel Czoppa