Re: Pamieci - pomocy

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Fri 16 Oct 1998 - 19:33:48 MET DST

czarekk_at_polbox.com (Czarek Krzesinski) napisał(a):

> Witam
>
> Uprzejmie prosze o pomoc znajacych sie na rzecz. Zalezy mi na czasie.
>
> Sprawa jest nastepujaca: mam dwa komputery: Optimus Harward Pentium
> 120MHz, plyta SiS (okazalo sie ze nie obsluguje EDO!, komputer byl
> kupowany rowno dwa lata temu) z 8 MB RAM i moj skladak 166MMX, plyta
> Raffles (jakas slaba, ale dobrze sie spisuje jak dota) VX z 48 MB RAM
> EDO. Dokladniej jesli chodzi o plyte SiS - w instrukcji ma napisane ze
> SIMM EDO mozna wlozyc tylko do JEDNEGO slotu!!! A przeciez do

Może chodziło im o jeden bank a nie slot ?

> poprawnego dzialania musza byc identyczne w dwoch slotach!
>
> Optimus jest znajomego i mialem go rozszerzyc o 32 MB RAM. Poniewaz
> komputer stal daleko od mojego miejsca zamieszkania, naiwnie sadzac ze
> Optimus montuje dobre plyty zakupilem na gieldzie pierwszy zestaw
> pamieci: 2 x 16 MB EDO SIMM (tzn. takie mialy byc). Kosci nosza
> oznaczenia: NANYA NT511740A 5J-60, jest ich 8 na jednym SIMMie.

Po jednej stronie czy dwóch ?

> Wlozylem je do Optimusa i okazalo sie ze rozpoznal je jako 2 x 8 MB
> FPM !! Wlozylem je do mojego komputera - i zostaly rozpoznane jako 2 x
> 8 MB EDO !! Kupowalem kosci na gieldzie - ja sie nie orientuje po
> oznaczeniach - jak sprawdzic SIMM czy to faktycznie 16 MB a nie 8 MB?

Najlepiej włożyć w na 100% sprawną NOWĄ FIRMOWĄ płytę

> Co mam zrobic z tymi koscmi - jak je wymienic - pamietam stoisko, ale
> nie mam zadnej gwarancji (tylko stickersy), no i jak mam udowodnic ze
> placilem za kosci 16 MB a dostalem 8 MB??? Dodatkowo z powodu mojej
> pomylki bede chcial je wymienic na FPM (placilem za EDO).

No to masz już nauczkę że nigdy nie należy niczego wartego >50 zł
kupować na sticker tylko zawsze żądać pisemnej gwarancji, zwykle nawet
na giełdzie nie ma z tym problemu

> [...]
> Nie ma mowy o pomylce z mojej strony, spedzilem ponad godzine
> przekladajac wszystkie 4 komplety po dwa SIMMy w roznych
> konfiguracjach w moim komputerze (4 komplety - dwa zakupione i dwa
> obecne juz w moim komputerze). Wydaje sie ze ten drugi komplet winien
> byc poprawnie rozpoznawany w Optimusie. Ki diabel? Ktos moze mnie
> oswiecic? Podobno sa trzy rodzaje pamieci EDO, moze podobnie jest z
> FPM'ami i ja nie umiem dobrac wlasciwych? Jak mam reklamowac wszystkie
> te pamieci na gieldzie?
>
> Qrwa, poprzednio zlozylem 3 komputery na gieldzie i nie bylo takich

Znasz to przysłowie, ... kto ma szczęście ?

> Pozdrawiam, problem jest dla mnie wazny, prosze o pomoc.
> Czarek Krzesinski

Łukasz Bajoński lukasz_at_grafinet.com.pl
GRAFINET s.c. www.grafinet.com.pl
 Zapracujmy razem na twój sukces ...