Re: UDMA - czy potrzebne sterowniki?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 16 Oct 1998 - 17:37:34 MET DST

On Wed, 14 Oct 1998 23:30:41 +0200, "Paweł Szóstak" <dzuzdy_at_free.polbox.pl> wrote:

>Chodzi mi konkretnie o to, że przy sterownikach Intela defrag idzie
>cały czas z mniej więcej tą samą szybkością, a przy sterownikach Tyana
>z początku idzie szybko, ale im dalej końca, tym wolniej. Na końcu
>można już cholery dostać tak powoli się ciągnie.

Nie mogę potwierdzić ani zaprzeczyć, na jedynym komputerze z Win98
mam normalne sterowniki, a na reszcie mam WinNT. Tak czy tak,
defragmentacja dysku FAT32 pod Win98 jest strasznie wolna (cztery
godziny na dysk 850 MB to trochę za dużo, NT dysk NTFS 2 GB
defragmentuje kilkadziesiąt minut).

> A tak na marginesie. Podobają mi się wykresy na stronie Tyana
>pokazujące o ile to ich sterowniki są lepsze od Intelowskich :) .
>Pięknie je porozciągali. Z proporcji wykresów wynika, że ich
>sterowniki powinny być chyba ze dwa razy szybsze, jednak co innego,
>gdy się spojrzy na liczby. Jak dla mnie, to sobie robią jaja w tym
>miejscu.

A znasz numer, jaki wyciął Intel swoimi sterownikami? Funkcja Win32
API otwierająca i tworząca plik ma parametr zakazujący buforowania
pliku. Ma on służyć niektórym krytycznym zadaniom, w których niezbędne
jest natychmiastowe zrzucenie danych na dysk lub nieprzechowywanie
ich w pamięci. Intel ten parametr olał i wszystko jest buforowane,
a że trochę aplikacji to wykorzystuje...

Polecam http://www.tomshardware.com/ - była tam niezła stronka o
sterownikach BM w win9x. Wg Toma samo BM w win9x daje prawie nic
(jedynie sterowniki Tyana rzeczywiście coś zmieniają).

--
Pozdrowienia,