Re: Gdzie sa zapisywane informacje o parametrach HDD?

Autor: Grzegorz Szyszl'o (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 16 Oct 1998 - 10:55:14 MET DST

"Perzan" <Bez_GnOjU_perzan_at_priv.sos.com.pl> wrote:

>Autodetect wykrywal LBA, ale po starcie pokazywal, ze jest wylaczone.

z tego juz wychodzi ze dysk supportuje LBA. poza tym teraz ci dziala w LBA,
wiec prognoza (po fakcie) sie zgadza.

>Sprawdzalem w biosie ustawienia:
>primary master/slave LBA-Enable
>Standard->Master Disk-> LBA-On !
>Fizycznie widzial LBA, ale po starcie go wylaczal :-(

czarno to widze. zdaje sie ze nadeszla teraz era 'inteligentnych' biosow
ktore wiedza lepiej. grrrrr.......

>Tlumacze to nie tym, co widzial FDISK, ale moze zawartoscia
>tablicy partycji, albo MBR'a. Wg mnie, przy starcie zagladal tam
>i w zaleznosci od tego co tam znalazl wlaczal, lub nie LBA :-(
>Wiem, ze to brzmi glupio, bez sensu i sam sie temu dziwie, ale
>tak wlasnie bylo.

mozesz podac parametry swojej plyty glownej, oraz rodzaj i wersje biosu ?

btw. dzieki za szczegolowy opis tego co robiles. jest on potwierdzeniem
tego, ze dysk byl partycjonowany w trybie NORMAL a nie LBA.
czyli z tego wychodzi, ze bios musial zajrzec do tablicy partycji, i
dostosowywal do tego ustawienie LBA/NORMAL. buueee......
takie cos jest dobre dla lamerow. ale jak lamer wykreca dyski i/lub je
partycjonuje, to sie wlosy jeza. i nawet taki wiedzacy lepiej bios mu
nie pomoze, a normalnym ludziom przeszkadza.

>I jak tu nie uwierzyc, ze tylko elektronika wysyla info o dysku ???
>Ufff... jak chcesz wiecej szczegolow to pisz na priva, bo sie to troche
>przydlugie zrobilo :-(

spoko. zdaje sie ze juz prawie wszystko wiadomo. info o dysku jest
zapisywane w CMOS chipsetu, co obsluguje bios. jak widac, ten bios
robi dodatkowe sprawdzanie, sugerujac sie zawartoscia dysku. czyli przy
partycjonowaniu trzeba robic jeden restart wiecej. trudno sie mowi.

ponadto rozne systemy operacyjne, moga wewnatrz swoich plikow konfiguracyjnych
przechowywac informacje o dyskach. ale to juz specyfika systemow opearcyjnych.

btw. dzieki za szczegolowe info :)