Re: Gdzie sa zapisywane informacje o parametrach HDD?

Autor: Perzan (Bez_GnOjU_perzan_at_friko.sos.com.pl)
Data: Wed 14 Oct 1998 - 16:07:44 MET DST

deMon <bkorup_at_polbox.com> napisał(a) w artykule
<6ubm7o$t87$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...

> we wszystkich IDE (Integrated Drive Electronics) wlasnie Electronics
podaje
> BI(g)OSowi informacje o geometrii.

W związku z tym (s)twierdzeniem podam Ci ciekawy przykład:
Dysk stary Seagate 540, zpatrycjonowany pod starym kontrolerem
na bodajże 520MB (maks, co fdisk mógł zmajstrować) zapięty
do nowszego (nie mylić z nowym) kontrolera niestety z biosem
AMI :-(( , na płycie Shuttle (chyba HOT-433) z AMD DX4/100
(nie kręcony), za cholerę nie chciał włączyć LBA. Pokazywał
na starcie LBA - Off :-( Wszystkie inne bajery (32 bit access,
block transfer...) włączał bez zarzutu. Po zdjęciu partycji
i odpaleniu na goło, nastąpiło cudowne ozdrowienie i pojawiło
się LBA - On :-))) Bez gadania założył pełne 540 MB i działa
jak na razie, choć zdarza mu się wydać dziwne jęki :-(
Jak to wytłumaczyć ???
Może ktoś zna odpowiedź i jest w stanie to logicznie
i sensownie objaśnić ??

> jesli chcesz to ci podesle programik do jej sprawdzania (wabi sie IDEINFO
> wazy 5kilo)
> wprawdzie u mnie na sigaciach 4.3giga pokazuje ze sektor ma 0bajtow
> (?????????), ale pokazuje nawet rozmiar kaszy zintegrowanej z dyskiem.

A swoją drogą programik podeślij, jeśli można. ;-)

> na zdrowie!

Zdrówko !
Pozdrawiam.
Perzan.

Tomasz Perzanowski
perzan_at_priv.sos.com.pl
Usuń "Bez_GnOjU_" z adresu zanim odpowiesz.