Re: Plyta - wrog baterii ???

Autor: Grzegorz Szyszl'o (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 13 Oct 1998 - 15:00:00 MET DST

"Bartosz Frankowski-remove \"bantispame\" from my adress to send me a letter."
>Apropos ukladow plyty i zasilania. Mam akumulatorek, a moj komputer
>zazwyczaj chodzi po 22 godziny dziennie, wiec powinien byc raczej
>naladowany. Ostatnio zauwazylem, ze zegar sie spoznia. Srednio
>wychodzi minuta na tydzien. Wirusa wykluczylem sprawdzajac calosc
>najnowszym mks, f-prot i N antivir. Plyta ma juz cztery lata. Czy
>akumulator juz siada, czy to moze byc cos innego? Smieszne sytuacja,
>tym bardziej, ze komputer mnie rano budzi do roboty i nie chce sie
>spozniac :).
>
>bartosz jan antoni frankowski (BJAF)

sa dwie odpowiedzi na twoje pytanie, trudno powiedziec ktora jest prawdziwa
1. bateria zdycha, daje nizsze napiecie, co powoduje spowolnienie zegara
2. kwarc od zegara sie zestarzal

tylko nie wciskajcie mi kitu, ze kwarce sa takie super dokladne. bo to
zalezy od elektroniki ktora tenze kwarc napedza. mozna bez klopotu
wymusic czestotliwosci pod/nadrezonansowe.