Re: Róznica pomiedzy Celeronem a Celeronem A

Autor: ElFi (elfi_at_friko3.onet.pl)
Data: Mon 12 Oct 1998 - 09:52:12 MET DST

Tałajczyk Piotr napisał(a) w wiadomości:
<36225d91.14137123_at_news.tpnet.pl>...
>już się zdążyłem o tym dowiedzieć. dzięki. :)
>ponawiam pytanie, czy ma ktoś jakieś dane onośnie cz-dostępu cache
>montowanego w procesorze Celeron?

Oj panowie bzdecicie i bzdecicie (sorry Piotr, że akurat padło na Twojego
posta). Jakość krzemu to jakość krzemu tylko nikomu nie przyszło na myśli,
że wraz ze wzrostem temperatury półprzewodniki zmieniają swoje właściwości
np: czas propagacji itd. W PII cache jest w oddzielnych kostkach. Przy
podkręcaniu procka grzeje się on bardziej niż kostki cache i zaczyna
szybciej reagować na sygnały z cache, powstają pewne niezgodności i procesor
się wiesza.
Natomiast w celeronie cache nagrzewa się tak samo jak procesor (są na tym
samym płatku krzemu) i jego reakcje (czasu - czy jak to nazwać) zmieniają
się tak samo jak procka, i .... dalej wszystko jasne - chodzi.
To jest ta bardzo ważna różnica.

Pozdrawiam!
Marek Jasinski
elfi_at_friko3.onet.pl