Re: S.M.A.R.T.

Autor: Grzegorz Szyszl'o (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 06 Oct 1998 - 19:06:15 MET DST

"Kowalski Robert" <robek_at_packplast.com.pl> wrote:

>No właśnie, wszyscy wiemy że trzeba włączyć S.M.A.R.T.
>Pytanie : Jak objawia się działanie tej funkcji?
>Dokładniej chodzi o to co się dzieje jak np. dysk zaczyna powoli odchodzić
>do krainy wiecznych łowów?

mniej wiecej tak. jesli system operacyjny (lub shell grawiczny ala winda)
wspiera smart, to jesli dysk sie zaczyna (dopiero zaczyna) sypac,
wyskakuje ramka z ostrzezeniem. lepiej sie zastosowac do tekstu w niej
umieszczonego.

>Słyszałem o jakiś piskach - twardy piszczy czy speaker w kompie?

ze co ?

>Jak piszczy i po czym poznać o który dysk chodzi kiedy ktoś ma 3 dyski i CD
>Czy piski są zróżnicowane się (jak w BIOSie) wg domniemanej awarii dysku?
>Czy wogóle te piski to plotka?

nie wiem jak dziala smart w przypadku biosa. po ponownym restarcie komputera,
przy autodiagnostyce, powinien wyswietlic ktory dysk zdycha.
w kazdym razie jesli masz smarta w systemie, to masz dokladna informacje
ktory dysk sie sypie, i w jakim stadium agonii sie znajduje.

>No i co ja tutaj właściwie robie ? ;))))

moze medytujesz ? :)))