Re: S.M.A.R.T.

Autor: Kowalski Robert (robek_at_packplast.com.pl)
Data: Tue 06 Oct 1998 - 16:01:12 MET DST

Grzegorz Gierlik napisał(a) w wiadomości:
<6vcv17$j4e$1_at_zeus.man.szczecin.pl>...

>S.M.A.R.T. to Self-Monitoring Analysis and Raporting Technology.
>
>Technologia opracowana przez IBM majaca ostrzegac uzytkownika przed
>majaca nastapic awaria, co podniosi bezpieczenstwo danych.
>Wlaczajac SMART na pewno nie uszkodzisz swojego dysku - co najwyzej
>uratujesz swoje dane.
>
>Ale wydaje mi sie, ze system operacyjny musi wspierac obsluge SMART -
>robi to OS/2, nie wiem czy inne.
No właśnie, wszyscy wiemy że trzeba włączyć S.M.A.R.T.
Pytanie : Jak objawia się działanie tej funkcji?
Dokładniej chodzi o to co się dzieje jak np. dysk zaczyna powoli odchodzić
do krainy wiecznych łowów?
Słyszałem o jakiś piskach - twardy piszczy czy speaker w kompie?
Jak piszczy i po czym poznać o który dysk chodzi kiedy ktoś ma 3 dyski i CD
Czy piski są zróżnicowane się (jak w BIOSie) wg domniemanej awarii dysku?
Czy wogóle te piski to plotka?
No i co ja tutaj właściwie robie ? ;))))

--
Robert Kowalski
ICQ UIN:7112656