Re: WINDOWS 98 PL - KUPIE

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 05 Oct 1998 - 17:45:56 MET DST

On Thu, 1 Oct 1998, Pszemol wrote:

> Mnóstwo pojęć mylisz, więc jeszcze raz
> ustosunkuję się do Twojej wypowiedzi Marku...

> Pamiętaj, że Windows 95/98 nie jest jedynym systemem operacyjnym dla
> PC. Są inne, darmowe jak Linux troszkę tańsze jak OS/2 czy QNX i
> niezwykle tanie jak MS DOS 6.22 czy MS WIndows 3.11. Dziś można odkupić
> te systemy prawie za grosze a jednak żyć w zgodzie z sumieniem.
> Programy DTP, czy edytory 3D to są tylko NARZĘDZIA i umiejętność
> posługiwania się NAJNOWSZA wesją narzędzia to nie NAUKA! Nie
> wykształcisz się w ten sposób, nie oszukuj się! To nie droga na
> [...]

Jesli juz chcecie porownywac to raczej w inny sposob. Jestem sobie
programista/wlasciciel fabryki samochodow. Robie popularny soft/dobre
fury. Wiem, ze moje programy tak i tak beda kupowane, podobnie sprawa ma
sie z samochodami, bo sa ludzie, ktory musza miec oryginal, badz auto z
legalnego zrodla. Jako wlasciciela fabryki wali wiec mnie to, ze ktos tam
podrabia/podprowadza moje auta i sprzedaje je na lewo, bo ja i tak mam
dochod tak wielki, ze te kilka tysiecy kopii programu/lewych samochodow
mam gdzies. Nie mowcie ze majac dochod rzedu kilku tysiecy dolcow na dzien
czy nawet na tydzien gotowi bylibyscie do walki z piractwem, ktore dochod
ten zaniza o jakies 10-20%. Bo mnie osobiscie by sie nie chcialo. A skoro
sa ludzie kupujacy kradzione auta, to dlaczego sie dziwicie ze sa ludzie
kupujacy lewy soft ? Malo jest kotow, ktorzy podpieprzaja auta zeby sie
przejechac i potem zostawiaja je gdzies w lesie ? Ale jednego nie mozna
porownac - na program/gre ja pracuje jakis tydzien. Na samochod - zbieram
blisko dwa lata... Jesli wiec spirace gre i zarobie 10-20 zl na tym, a
ktos mi podpieprzy auto warte 20000 tys. to uwazam ze kradziez auta jest
duzo gorsza niz piracenie softu. Zle mysle ? Poza tym podam wam jeszcze
jeden przyklad - jak myslicie ile moze zarobic srednio student na Slasku ?
Max. 800 zl. I to nie jest duzo bo ja po studiach chce miec jakis start w
zyciu a nie zapieprzac w jakiejs podrzednej fabryce na stazu ew. dziobac
WWW. Wiec sobie dorabiam piracac soft, skladajac kompy, pracujac fizycznie
przez wakacje itd. No i chcac zapewnic sobie start w koncu kupilem fure i
mialem ja poltora miesiaca po czym ja zapieprzyl jakis burak. A ze fura
byla droga to mi namieszal zdrowo w zyciorysie. A ja watpie, zebym swoja
dzialalnoscia namieszal w zyciorysie ktoremukolwiek z tworcow softu, ew. z
jego dystrybutorow. Wiem ze popelniam przestepstwo, zdaje sobie sprawe z
ryzyka jakie to za soba niesie ale porownania ktore tutaj prezentujecie sa
conajmniej zalosne.

                                        jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl

                          TELNET IN PEACE ...