Re: Gravis Calssic

Autor: Lukasz Orzechowski (thorn_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 04 Oct 1998 - 23:30:44 MET DST

KJ wrote in message ...
>A propos, czy nie mozna jakos przezucic probek midi z GUS na SB? Czy mozna
>jakos wykorzystac te "sound font banki"? Moze sie myle, ale one chyba do
>tego sa?

Za bardzo przerzucic sie nie da. Co prawda widzialem juz program, ktory
potrafil
tego dokonac (Awave jesli mi sie nie pozajaczkowalo), ale pozostaje pewien
problemik. Poszczegolne instrumenty GUS-a sa przechowywane w osobnych
plikach i wgrywane do pamieci karty z dysku, w razie potrzeby. Taka
dynamiczna
alokacja pamieci. Na SB-ku jest to rozwiazane nieco inaczej - sa cale tzw.
'sound fonts', w ktorych przechowywane sa probki wszystkich obslugiwanych
instrumentow, co gorsza, za kazdym razem musisz wgrac je wszystkie. Teraz
sobie policz, ile jest instrumentow general midi i ile to zostawia pamieci
dla
pojedynczego instrumentu. Nieduzo, szczegolnie, jesli jestes szczesliwym (?)
posiadaczem standardowej wersji AWE64 z 512 KB RAM. Wszystkie
probki GUS-a razem wziete zajmuja 5520909 bajtow. I tyle wlasnie musisz
posiadac pamieci na AWE, by wgrac zestaw brzmien GUS-a.

Zrezygnowany posiadacz AWE64 512K

Thorn