Re: Polskie litery; bylo:Karta do ściągania vide

Autor: Michał R. Hoffmann (misiek_at_knm.org.pl)
Data: Sun 04 Oct 1998 - 12:23:51 MET DST

Harry wrote:
> Jaroslaw Andrzejewski <jareka_at_dawid.com.pl>

> Netykieta sie klania !!!
> Polskie litery mozesz sobie pisac prywatnie do kumpli.
a czytales ja?

> Posty z listy czyta kilkadziesiat osob (moze mniej, moze wiecej)
> i nie kazdy musi uzywac takich programow i kodow jak szanowny
> Jaroslaw Andrzejewski.
> Ciekawe jak Tobie czyta sie listy okraszone slicznymi krzaczkami
> zamiast liter?
>
> pozdrawiam
> Harry

ok, teraz bez polskich literek, abys mogl przeczytac.
otoz na polskich listach dyskusyjnych przyjelo sie stosowanie polskich
liter. Oczywiscie, poprawnie zakodowanych. Poniewaz w chwili obecnej w
zasadzie prawie wszedzie mozna poprawnie je odczytac, dlaczego pisac bez
nich? Obowiazuje tu norma ISO 8859-2 i tyle. I nie mow, ze 'nie jestes
uzytkownikiem tych paskudnych windowsow', bo to nie ma nic do rzeczy. Pod
unixami tez sa polskie literki i nie tylko w trybie x-windows, ale i w
trybie tekstowym. A jezeli Twoj administrator nie potrafi badz nie chce ich
zainstalowac- coz, zostaje:
a) porzucenie list dyskusyjnych
b) nauczenie sie czytania krzaczkow (ja tak przez ponad rok czytalem i jakos
zyje)
c) napisanie sobie konwertera
d) podlaczenie wlasnego komputera

pozdrawiam i zycze sukcesow w czytaniu ogonkow

--
misiek
***  IRC: nathan  ICQ UIN: 3620591          | Michal R. Hoffmann ***