Re: IDT Winchip - kto to ma?

Autor: Dariusz (drzonca_at_friko6.onet.pl)
Data: Fri 02 Oct 1998 - 13:27:47 MET DST

Szoszon napisał(a) w wiadomości: ...
> Witajcie !
> Napiszcie co to procesorek. Jeżeli ktoś go używa niech podzieli się
>wieściami, czy są problemy z programami (np: Office, ACad14,
Photoshop4,5).

Nie ma. Ten procesor ma tak prostą budowę w porównaniu do tak zaawansowanych
konstrukcji jak AMD K6 czy Pentium II że trudno by było zrobić gdzieś błąd w
projektowaniu - Winchip jest w 100% zgodny ze specyfikacją Intela. Niestety,
z powodu prostszej konstrukcji jest również wolniejszy.

>Ciekawy jestem też, jak współpracował by on z modemem Zoltrixa HCF56i (czy
>modem by go zaakceptował). Jak się doczytałem jest on zoptymalizowany do
>windows 95/98/NT, ale działa też pod linuxem i sun'em.

Ogólnie Zoltrixy HCF (jak zresztą wszystkie Winmodemy) nie są zbyt dobre bo
obciążają procesor.
Ale i tak HCF jest lepszy od HSP bo ma przynajmniej swój DSP. Poza tym
Winchip ma mało wydajną jednostkę zmiennoprzecinkową - którą używają
Zoltrixy HSP, ale nie HCF ! (One używają tylko stałoprzecinkowej). W skrócie
Winchip z Zoltrixem HCF powinien działać (jakoś).

> Mam starą płytę intelFX+P133 (czyli bez napięcia do MMX i max P200).
>Ciekawe czy lepiej przesiąść się na P200 Intel (bez MMX), czy też IDT200
>(który ma MMX przy zachowaniu starego układu napięć).

To zależy czy ten MMX jest Ci bardzo potrzebny czy nie. Winchip 200
normalnie jest wolniejszy od Pentium 200, ale jeśli używasz programów, które
intensywnie korzystają z MMX to nie wiem.

                                  Pozdrowionka Darek