Jakie to porty na plycie?

Autor: Mariusz Bozym (mbom_at_plearn.edu.pl)
Data: Fri 25 Sep 1998 - 22:34:11 MET DST

Czesc!
Mam dwa pytania:

1. Jakie sa na plytach glownych zlacza, oprocz PCI i ISA? Mam dwie stare
plyty, ale do zadnej z nich nie pasuje karta graficzna (tzn nie maja PCI,
tylko ISA i cos podobnego do PCI). Jakie to moze byc zlacze?

2. Czy plyty glowne zasilane sa standardowo napieciem 5V, czy zdarzaja sie
inna napiecia, zwlaszcza przy starszych plytach (chodzi mi o zasilanie calej
plyty z zasilacza, nie o zasilanie procesora). Zasilacz 5V/12V podlaczony do
takiej plyty podejrzanie bzyka... :-)

Mariusz Bozym
mbozym_at_stock.wne.uw.edu.pl