Atramentowa druk. HP czy Lexmark - co kupic?

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Wed 09 Sep 1998 - 19:08:34 MET DST

szafrann wrote:

[...]

> [...]
 s> Ja rowniez posiadam HP i z tego co widze w serwisie to wiekszosc drukarek
 s> do naprawy stanowia wlasnie Lexmarki. Poza tym wygoda i ergonomia druks HP
 s> jest lepsza. Ja tez stawiam na HP.

HP produkuje dobre drukarki, ale... wszystko jest dobrze, dopóki masz
gwarancję. Zepsuje Ci się po gwarancji, pojedziesz do serwisu firmy HP i
usłyszysz hasło: do tej drukarki jedyną częścią zamienną jest cała drukarka
(wcale nie nowa!), naprawa kosztuje (120% ceny nowej drukarki), oczywiście starą
drukarkę zabieramy, żeby naprawić ją we Francji i dać na wymianę kolejnemu
frajerowi.
O ile w czasach HP LJ III, która była naprawdę ciężka do zarżnięcia można było
się z tym pogodzić, to pomysł, żeby wyrzucić na śmietnik np. HP DJ 1200C z
przebiegiem zaledwie kilkanaście tysięcy stron jest... dziwny.

Sytuacja opisywana przeze mnie zdarzyła się faktycznie, za naprawę zażądano 43
mln szł, mam to na piśmie. Oczywiście nie zdecydowaliśmy się w firmie na taką
'naprawę' i po rozebraniu drukarki przyczyną okazała się malutka blaszka, która
zahaczyła o wózek z głowicami i zablokowała go. Naprawa we własnym zakresie
trwała może pół godziny, nie wymagała żadnych części ani specjalistycznych
narzędzi.

Pomimo takiej wpadki serwisu HP nadal używamy głównie drukarek tej właśnie
firmy.

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl