Re: Pomocy! Procek mi zwalnia! - nowe fakty!

Autor: Andrzej Polkowski (polkowsk_at_free.polbox.pl)
Data: Fri 31 Jul 1998 - 09:10:46 MET DST

ElFi <elfi_at_friko3.onet.pl> wrote in article
<01bdbbc0$d167d600$0100007f_at_jasi-skm>...
> Cześć!
> Pewnie niektórzy już zapomnieli więc krótko przypomnę:
> W czasie normalnej pracy nagle (po 5 min. nieraz 1 godz.) dwukrotnie
spada
> taktowanie procka.
> Po wyjściu do dosa nadal zostaje połowa częstotliwości (233/2=116,5 MHz).
> Pomaga dopiero wyłączenie i włączenie zasilania, wtedy komp startuje z
233
> MHz.
> Dla ścisłości dodam, że plyta jest ATX-owa(FIC PA 2012) a procek iP233MMX
> (66MHzx3,5).

> [...]
Cześć,
niektóre płyty główne mają termometr pod procesorem. W momencie nadmiernego
wzrostu temperatury spowalniają zegar, co zmniejsza ilość ciepła oddawanego
przez procesor i ma szansę ratować go przed uszkodzeniem.

Proponuję sprawdzić czy:
1. płyta ma procesor
2. wiatraczek wystarczająco chłodzi
3. czy problem pojawia się przy zdjętej obudowwie (lepsza wentylacja)

pozdrawiam
andrzej