Re: głowica w CD-rom?

Autor: Xylodius (xylodius_at_prodigy.net)
Data: Thu 30 Jul 1998 - 23:09:20 MET DST

Tałajczyk Piotr wrote in message <35beedcc.534857_at_news.uw.edu.pl>...
>pierwsze pytanie:
>czy istnieją jakieś sposoby (poza oczywiście metodą prób i błędów -
>którą już zresztą przerobiłem), na ustawienie głowicy w CD-romie pod
>odpowiednim kątem? - właściwie to z jakimi odchyłkami kątowymi (mniej
>więcej, w stopniach) głowica cdrom powinna sama sobie spozycjonować
>odpowiednie ustawienie tak, żeby mogła odczytać dane z płytki - czy to
>są jakieś dziesiętne stopnia, stopnie, czy jeszcze inaczej?

Tylko rozwalisz jeszcze bardziej - jedyna rada:

Dwie plyty testowe + 100MHz oscyloskop z timingiem conajmniej 5ns
oraz pol dnia czasu. regulacja jest BAAAAARDZO zmudna.

>drugie pytanie:
>jakim płynem najlepiej jest czyścić głowice CD-rom? czy daje się ją
>czyścić czymś innym poza takim właśnie przeznaczeniu płynie, który
>jest dostępny w komplecie z płytką czyszczącą.

zwykly isopropanol wystarczy

>trzecie pytanie:
>jakie są szanse przywrócenia do życia cd-romu z rozlegulowaną, lub
>zanieczyszczoną głowicą (???) wg Was, of cozz? po wrzuceniu płyty do
>napęcu ta nie jest wogóle widziana - cd-rom obróci ją
>kilka/kilkadziesiąt razy po czym się zatrzymuje - dioda świeci na
>okrągło.

zalezy czy rozwaliles glowice, czy rozregulowales - powodow moze byc wiele.
Raczej bedzie z tym niemalo roboty.

>będę wdzieczy za udzielenie mi odpowiednich rad.
>
>ps. wiedziałem, że tak się skończy niepotrzebne wtykanie paluchów do
>wnętrza napędu. :((

Trzeba bylo nie pchac. :))

Xylodius
xylodius_at_prodigy.net