głowica w CD-rom?

Autor: Tałajczyk Piotr (piotr_ta_at_friko2.onet.pl)
Data: Tue 28 Jul 1998 - 17:31:12 MET DST

pierwsze pytanie:
czy istnieją jakieś sposoby (poza oczywiście metodą prób i błędów -
którą już zresztą przerobiłem), na ustawienie głowicy w CD-romie pod
odpowiednim kątem? - właściwie to z jakimi odchyłkami kątowymi (mniej
więcej, w stopniach) głowica cdrom powinna sama sobie spozycjonować
odpowiednie ustawienie tak, żeby mogła odczytać dane z płytki - czy to
są jakieś dziesiętne stopnia, stopnie, czy jeszcze inaczej?

drugie pytanie:
jakim płynem najlepiej jest czyścić głowice CD-rom? czy daje się ją
czyścić czymś innym poza takim właśnie przeznaczeniu płynie, który
jest dostępny w komplecie z płytką czyszczącą.

trzecie pytanie:
jakie są szanse przywrócenia do życia cd-romu z rozlegulowaną, lub
zanieczyszczoną głowicą (???) wg Was, of cozz? po wrzuceniu płyty do
napęcu ta nie jest wogóle widziana - cd-rom obróci ją
kilka/kilkadziesiąt razy po czym się zatrzymuje - dioda świeci na
okrągło.

będę wdzieczy za udzielenie mi odpowiednich rad.

ps. wiedziałem, że tak się skończy niepotrzebne wtykanie paluchów do
wnętrza napędu. :((

                    pozdrowionka...
                             Tałajczyk Piotr UIN 15202500
                             email: piotr_ta_at_friko2.onet.pl