Re: czestotliwosc a zdrowie

Autor: Marek Oberman (pesk_at_pesk.org.pl)
Data: Thu 30 Jul 1998 - 14:09:34 MET DST

-----Original Message-----
From: Tomasz "Pilot" Minkiewicz <tommink_at_kki.net.pl>
To: Multiple recipients of list <pecet_at_man.lodz.pl>
Date: Thursday, July 30, 1998 1:47 PM
Subject: Re: czestotliwosc a zdrowie

>A czy to aby na pewno wpływ aparatu, może po prostu półgodzinne gadanie
jest
>nieco stresujące i to dlatego. Nie robię se jaj, piszę całkiem serio.
>Ciekawe czy sprawdzono dla porównania, jak to jest przy zwykłej rozmowie?

To byly zwykle rozmowy, badani mieli tylko
opaske na reku i male rejestrujace ustrojstwo
u paska, przez kilka dni (cos a`la aparat
Holdera do rejestrowania zachowan serca przez
kilka dni pod rzad).
Wiec czynnik stresu zwiazany z uczestnictwem
w eksperymencie zostal zminimalizowany.
Wiekszosc dluzszych rozmow, byla jak
twierdzili badani, nie stresujaca i
polegala glownie na pogaduchach towarzyskich.
Wszyscy dostali takie same sluchawki
z opcja rejestrowania dlugosci i czasu
polaczenia i wszyscy prawie normalnie
funkcjonowali tzn. praca, dom, dzieciaki :)

>Poza tym, czy jesteś pewien, że może zwiększyć ciśnienie "odczuwalnie", a
>nie "mierzalnie"? Ja to muszę mieć strasznie zły dzień, żeby poczuć, że mi
>się ciśnienie podniosło.

Oczywiscie, ze mierzalnie :)
Nie jest on znowu taki wielki, zeby
dalo sie go jakos definitywnie odczuc.

Ponadto wszystko zalezy od organizmu
itp itd a przede wszystkim od konstrukcji
samego aparatu. W tych uzytych do testow
natezenie pola "walacego" po glowie
uczestnikow bylo "dosc spore", nie wieksze
jednak jak w przecietnej klasie aparatow
GSM 900MHz.

Pozdrawiam
Marek Oberman
E-mail: pesk_at_pesk.org.pl | Strony o niekompetencji
   WWW: http://www.pesk.org.pl | firm, polityce ekonomii
   SMS: link ze strony glownej | ochronie srodowiska i..
http://www.pesk.org.pl/koty <----- Strony o kotach ----->