Re: noems i ram

Autor: Kris (kris0007_at_hotmail.com)
Data: Thu 30 Jul 1998 - 12:16:59 MET DST

>Nigdzie nie jest napisane że albo jedno albo drugie.
>Być może rzeczywiście wystarczy napisać samo NOEMS bez RAM, muszę
>sprawdzić. W dokumentacji przełączników EMM386.EXE jest tyle opcji
>wzajemnie związanych, uzupełniających się albo i wykluczających że
>czasem trudno się połapać.

Zszokowałem się bo zawsze pisalem albo emm386.exe ram albo emm386.exe noems
(pomijam dodatkowe opcje) osiągając zamierzony skutek. Traktowałem
bezparametrowy ram jako przyznanie całej pamięci na ems i xms (plus ramka
ems'a) oraz noems jako wycięcie ramki ems'a i cała jako xms tylko. Zawsze
działało (... przynajmniej od 1992). Trzecią opcją był brak obydwu. Wtedy
alokował ramkę przy pierwszym żądaniu dostępu do ems'a. Nie przyszło mi do
głowy używanie obydwu na raz bo IMHO mysiałbym sprawdzić, który ma wyższy
priorytet (domyślałem się, że noems - zresztą jak czytam słusznie).

Kris.