Re: noems i ram

Autor: Artur Kamiński (kompas_at_optimus.wroc.pl)
Data: Thu 30 Jul 1998 - 11:08:18 MET DST

>Chyba się nie zrozumieliśmy. "NOEMS" wiadomo do czego służy. Natomiast
"RAM"
>myślałem, że jest opcją default'ową wrzucającą właśnie okno EMS-a.
Jeśli nie
>to co ona daje?

MSDOSDRV.TXT:

RAM=mmmm-nnnn
    Określa zakres adresów segmentów używanych dla bloków UMB,
    włącza także obsługę pamięci EMS. Jeśli nie jest określony
    zakres program EMM386 używa całej dostępnej pamięci kart do
    utworzenia bloków UMB i ramki stron dla pamięci EMS.

NOEMS
    Zapewnia dostęp do pamięci wysokiej, ale uniemożliwia dostęp do
    pamięci rozszerzonej typu expanded.

Zgodnie z powyższym opisem w RAM można zdefiniować adres pamięci
przeznaczone dla UMB i EMS, a w NOEMS nie (czy domyślnie przyjmie całą
dostępną pamięć?)
Nigdzie nie jest napisane że albo jedno albo drugie.
Być może rzeczywiście wystarczy napisać samo NOEMS bez RAM, muszę
sprawdzić. W dokumentacji przełączników EMM386.EXE jest tyle opcji
wzajemnie związanych, uzupełniających się albo i wykluczających że
czasem trudno się połapać.

Artek