Re: pare pytan o voodoo

Autor: Tałajczyk Piotr (piotr_ta_at_friko2.onet.pl)
Data: Wed 29 Jul 1998 - 10:56:12 MET DST

oN Tue, 28 Jul 1998 13:05:12 +0200, "Roy Batty" <krzyrem_at_kki.net.pl>
wRoTe:

>kupilem Vodoo Magic 3D i w zwiazku z tym mam pytania:
>1. Czy zmienna SET SST_GRXCLK=5(x) dziala niezaleznie od producenta karty?

tak z tym, że na popularnych/mniej popularnych klonach nie uzyskasz
takiego wyniku jak na oryginalnym diamondzie (który ma ją standardowo
ustawioną na 55). w większości klonów ta zmienna nie dopisuje się do
autoexeca (można ręcznie, ale i tak wyniku >>>52-53 nie uzyskasz, bo
karta zacznie sie wieszać). poza np u mnie podciągnięcie VooDoo1 z 50
na 55 (krótko) zyskałem naprawdę niewiele - około 1.5fps.
samo dopisanie zmiennej SST_GRXCLK daje mniejsze efekty jak dopisanie:
SET SST_SWAP_EN_WAIT_ON_VSYNC=0
SST_VIDEO_24BPP=1
SST_FASTMEM=1
SST_FASTPCIRD=1
FX_GLIDE_SWAPINTERVAL=0
po dopisaniu tych kilku linijek wynik w kłajkowskim timedemo
podskakuje około 3-4fpsy.

>2. W jaki sposob sterownik ustawia ta zminna, czy tylko poprzez dodanie
>polecenia do autoexec.bat, czy tez umieszcza polecenie w rejestrze? Jezeli w
>rejestrze, to jak ja znalezc?

nie wiem jak z rejestrami, ale wydaje mi się, że jeżeli chodzi o
rejesty to nie ma takiej konieczności.możesz zrobić odwołanie do bata
(np. glideenv.bat z autoexeca) a którym znajdują się ustawienia
wszystkich zmiennych, możesz także dopisać odpowiednie wartości w
win.ini w sekcji [3DFX] - przynajmniej u mnie na windie98 tak jest.

>3. Jak sprawdzic z jakim taktowaniem dziala karta? Jakie jest jej domyslne
>taktowanie - zaraz po wlaczeniu komputera?

to chyba zależy od wartości zmiennej jaką jej przypisałeś. chyba, że
chodzi ci o standartdowe ustawienia - wtedy jak pisałem Diamond 55,
reszta klonów 50.

>4. Czy nie uszkodze mojej karty, jezeli bede uzywal sterownikow od Diamond
>Monster 3D v 1.10?

ja np. je używałem trochę czasu i nic ciekawego się nie działo.
najważniejsze jest kontrolowanie zmiennej SST_GRXCLK przy zmianie
reszty nie powinno być to tak groźne, no chyba, że jeszcze uwzględni
się zmienną odpowiedzialną za odświerzanie monitora:
SST_SCREENREFRESH=85
szczególnie przy starszych trzeba tutaj zjechać z tą wartością.

>5. Czy warto "ulepszac" karte dodajac radiatory z wiatraczkiem?

oczywiście - dlaczego mu nie ulżyć?
nie proponuję doklejania radiatora - nie wiadomo jak będzie potem z
doklejaniem. kup pastę silikonową i przyczem radiator za pomocą
dwóch/więcej gumek do proca - patent sprawdzony u niejednego z moich
kumpli.

>6.Czy katry z Voodoo 1 pracuja w trybie Bus Master?

a kto ich tam wie. ;)

                    pozdrowionka...
                             Tałajczyk Piotr UIN 15202500
                             email: piotr_ta_at_friko2.onet.pl