Re: Jaki ten WIndows jest glupi... (rozwiazanie problemu)

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Wed 29 Jul 1998 - 08:45:19 MET DST

Michał Zielinski wrote:

> Probowalem (startujac z dyskietki z OSR) laduje caly, ale Windows sie nie
> uruchamia.

Regedit.exe z OSR2 moze nie dzialac, bo stwierdzi ze wersja Windows jest zla.
Jest jakis sposob na to aby Win95 uwazaly, ze program ma inna wersja, czy tez
moze dokladniej na odwrot (sluzy do tedo SetVer). Jak ktos lubi to moze zmienic
wersje Windows akceptowana przez RegEdit bezposrednio w pliku RegEdit.exe,
grzebiac w nim jakims edytorkiem do binariow. Taki poprawiony Regedit
(angielskojezyczny) jest pod http://www.users.dircon.co.uk/~flibble/reg/reg.zip
(50kB). Jednak nie rozwiazuje to wszystkiego - jest jeszcze drugi blad w RegEdit
we wszystkich wersjach: przy RegEdit /e gubione sa znaki konca linii jesli sa w
registry (a czesto sa). Jest i na to fix, dokladniej FixReg ;-)

Sciagnij http://www.walbeehm.com/files/FixReg.zip (51kB). i uzyj na pliku
rejestru wyeksportowanym przez RegEdit /e. Programik przywroci utracone podczas
eksportu znaki koncow lini (CR LF) i bedzie mozna bezpiecznie oddworzyc rejestr
za pomoca RegEdit /c. Nalezy najpierw uzyc poprawionego regedita i dopiero wtedy
FixReg.

Szczegolowy opis:
- Microsoft przyznaje sie do pierwszego bledu bledu:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q132/0/64.asp
- Strona o zmniejszaniu rejestru, dzieki ktorej jestem tak madry:
http://www.users.dircon.co.uk/~flibble/regsmall.html

--
Jacek Piskozub
  Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland