Re: Jaki sprzęcior ?????

Autor: rentier (rentier_at_kki.net.pl)
Data: Wed 29 Jul 1998 - 04:37:11 MET DST

Mogę akurat porównać Philipsa 105a i LG57i bo tego pierwszego używa
brat,drugiego ja (mieszkamy razem)
Zalety 105-i:
-ładny nie nużący wzroku obraz
-duża jaskrawość kineskopu(możliwa zatem spokojna praca w bardzo jasno
oświetlonych miejscach)
-kolorystyka i geometria bez zarzutu
-w miarę dobry dźwięk(oczywiście jak na tego typu głośniki)
-w obudowie odrębne wyjście do bezpośredniego podłączenia do video
Wady:
-cena
-kiepski mikrofon w obudowie(sprzężenia)
-na bardzo jasnych tłach widoczne kręgi od pola elektromagnetycznego
wbudowanych głośników(niby jest degausyzacja-chyba tak się to nazywa-ale pod
tym względem mało skuteczna) z tym że na aplikacjach i grach niewidoczne.
-brak zewnętrznego sterowania(na zewnątrz tylko pokrętła od
jaskrawości,kontrastu,głosu,odłączenie głośników)zatem do regulacji
wszystkich bardziej złożonych funkcji potrzebny jest oddzielny program
dostarczany na dyskietce(jak dla mnie to największy mankament tego monitora)
Gdybym ja miał kupować 105-ę to napewno nie w wersji multimedialnej-lepszy
efekt na zewnętrznych głośnikach(możliwość doboru wg.gustu) a przede
wszystkim kiepski mikrofon wew.(może tylko w tym egzemplarzu)
Porównanie do LG-hmm ja raczej nie mam zarzutów z tym że gdyby miał
kontrastowość i jaskrawośc 105-i byłoby lepiej ,co wcale nie oznacza bardzo
istotnych różnic między nimi.(kolorystyka i geometria w obydwu monitorach są
w porządku)Wg moich obserwacji LG57i nie za bardzo lubi się z kartami
graficznymi Asusa
(cztery różne komputery,karty PCI i AGP-duchy na ekranie albo drgania
tekstu)ale to może akurat jakieś pechowe przypadki.
Przewagą LG nad Philipsem jest cena ,przy braku istotnych różnic co do
jakości obrazu oraz zewnętrzna regulacja wszystkich funkcji ekranu.Pozostaje
jeszcze kwestia trwałości.Obydwa monitory mają ponad rok i chodzą póki co
bez zarzutu.Ale na dłuższą metę większe szanse dawałbym Philipsowi choć ze
zrozumiałych względów wolałbym się mylić.

                                         Z pozdrowieniami :

rentier_at_kki.net.pl
- Ps Test monitorów 15-ek był w Chip-ie 2/98