Re: DVD + kamera - kto poradzi ?

Autor: Vindex (Vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 28 Jul 1998 - 14:32:25 MET DST

Wojciech Matuszyk napisał(a) w wiadomości: <6pkcl0$akh$1_at_dino.wsi.edu.pl>...

<ciach>

>Dziękuję Łukaszu za odpowiedź. Sam się zastanawiam nad tym, czy czasami nie
>jest to DVD lecz DV. Sęk w tym, że to mój znajomy posiada taką kamerę i
>podał mi termin DVD - kamera wysyła dane przez specjalne złącze oznaczone
>DVD i nie ma za bardzo do czego to przypiąć.
>Poza tym DVD znaczy chyba Digital Video Drive, czyli praktycznie to samo co
>DV - lecz bez DRIVE.
>Być może jestem w błędzie. Jeśli ktokolwiek jest w stanie to wyjaśnić i
>ewentualnie poradzić coś na temat podłączenia, oprogramowania itp. to
bardzo
> [...]

Jednak znajomy sie pomylil - chodzi o DV (Digital Video). AFAIK akutalnie
isnieja tylko karty firmy Sony umozliwiajace podlaczenie kamer DV do
komputera. Tego typu lacze ma byc dostepne w kolejnej generacji chipsetow
intela (patrz fire wire). Generalnie poza _bardzo_profesjonalna_ obrobka
video zastosowan nie widze - sprzet jest na tyle drogi (do zgrywania wymaga
magnetowidu w tym samym standardzie) ze dpopoki sie bardziej nie upowszechni
to pozostanie dla uzytkownika prywatnego niedostepny

Pozdrowienia

Vindex