Re: DUŻY !!! problem z partycją !

Autor: Tomasz 'Pilot\ (tommink_at_kki.net.pl)
Data: Mon 27 Jul 1998 - 18:13:54 MET DST

dosowy fdisk nie pozwoliłby Ci usunąć partycji "primary" jeśli
logiczne byłyby obecne, natomiast jeżeli zrobiłbyś to jakimś
elastyczniejszym programem to i tak DOS powinien widzieć partycje
rozszerzone.
pewnie uszkodziłeś sobie tablicę partycji (hmm? czyżby
zwierzątko?),
jeśli masz zainstalowany EZ, Disk Manager itp. to dupa blada
(można to obejść ale ciężko)

jeśli nie, to możesz zrobić dwie rzeczy:
1) sprawdzić, czy nie używałeś ostatnio jakiegoś programu
atywirusowego, zapisującego do pliku tablicę partycji, jeśli tak -
wystarczy ją odtworzyć z pliku
2) założyć fdiskiem DOKŁADNIE takie partycje, jak tam były.
W obu przypadkach po udanej operacji odpal scandiska i jakiegoś
antyvira.

Trzecią metodą jest ręczna edycja np. diskeditem tablicy
partycji - nie polecam, chyba, że wiesz co robić.

jeśli nie pamiętasz rozmiarów partycji to możesz eksperymentować -
po każdym zapisaniu tablicy partycji przez fdiska restart kompa,
odpalenie z dyskietki i sprawdzenie, czy widzisz partycje, jeśli
nie, no to fdisk i ciut zmieniasz rozmiary (robiłem tak u kumpla,
bo nie pamiętał i udało się, ale on miał tylko dwie partycje, więc
było łatwo) pamiętaj tylko, żeby NIC nie pisać na dysk w czasie
tej zabawy (z wyjątkiem tab. part.;-)?

najpierw spróbuj odtworzyć pierwszą partycję i pomyśl, czy nie
masz na niej gdzieś zapisanych wielkości pozostałych (DIRy
zrzucone do pliku etc.)

BTW. znałem gościa, który backup tablicy partycji w pliku
przechowywał na ... dysku C.

--
Tomasz "Pilot" Minkiewicz
tommink_at_kki.net.pl