Re: Gwarancja na dysk

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.com.pl)
Data: Thu 23 Jul 1998 - 14:28:15 MET DST

Tomasz Lisowski napisal (-a) :

> Wielu producentów daje obecnie przynajmniej 3 lata gwarancji na dysk,
> natomiast u sprzedawców jest inaczej - z reguły oferują 1 rok gwarancji.
> Tylko w jednym przypadku zdarzyło mi się zobaczyć dysk Fujitsu z dwuletnią
> gwarancją.

Bo tacy "sprzedawcy" sa bardzo cwani, kupuja albo dysk od dystrybutora z
pelna gwarancja ale zeby sie nie przejechac daja krotsza gwranacje
(gwarancja liczy sie od daty sprzedazy przez dystrybutora wiec jesli takiemu
sprzedwacy dysk polezy pol roku to na dysk nie da przeciez trzech lat tylko
dwa albo jeden zeby miec swiety spokoj).
"Sprzedawca" moze miec tez dyski z nieoficjalnych zrodel...

> A poza tym jak to jest, że sprzedawca daje krótszy okres gwarancji niż
> producent? Czy w takim razie po roku gwarancji od sprzedawcy mam jechać za
> granicę do IBM-a lub Seagate'a, aby tam wyegzekwować gwarancję w pozostałych
> dwóch latach? Co na to polskie prawo?

Podobnie jest z samochodami w Polsce, wszedzie za granica auta ktore maja na
swiecie np trzyletnia gwarancje to w Polsce nie wiedziec czemu tylko roczna
(nie dotyczy to wiekszosci aut japonskich). Dla mnie przegieciem jest np to,
ze VW Golf IV ma gwarancje na zachodzie na korozje balch na okres 10 lat a u
nas na rok... Widac u nas tak mozna ;(

Piotrek