Re: jak nagrać na cd-r 660mb

Autor: Grzegorz Szysz/lo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Tue 21 Jul 1998 - 11:21:53 MET DST

"Tomasz Sz" <shtajer_at_friko2.onet.pl> wrote:
>Od pewnego czasu pojawiły się na rynku kompakty które są zapisane do ok.
>670mb. Na zwykłych 650 nie da się ich przegrać . Można kupić płyty na
>których jest napisane że mają pojemności 680 a nawet 700mb. Ja miałem dostęp
>tylko do 680mb ale nagrywarka widzi je max. jako 658mb. Czy komuś udało się
>przegrać taki kompakt, jak to zrobił ,ewentualnie jakim pragramem. ( myśle
>że niektóre firmy specjalnie tak zapisują płytki aby ustrzec się
>nielegalnego robienia kopi./ Słyszałem , że ponoć da się to zrobić.

wiekszosc producentow plyt oszukuje.
patrz ile plyta ma w minutach. czesto sie zdaza, ze plyty
maja 74minuty, a na nich sa napisy odpowiedno: 650MB to jest wartosc
w megabajtach binarnych. tyle sie rzeczywiscie miesci
680MB , to tez prawda. tyle ze to sa juz megabajty dziesietne.
700MB a to juz jest fikcja. plyta faktycznie ma pojemnosc 700MB dziesienie,
         ale 20MB plyty idzie na TOC i wszelkie inne informacje potrzebne do
         organizacji plikow na plycie.

moze powinienes poszukac plyt 80minutowych. ale nie pytaj mnie gdzie je kupic.
podejrzewam ze handlowcy CELOWO nie zamawiaja takich plyt w obawie, ze
zostana im w magazynach plyty 74minutowe.