Odp: monitor 15' - co wybrac

Autor: Dariusz Owczarek (dariuszo_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 20 Jul 1998 - 22:29:23 MET DST

Witam
>Właśnie zamierzam kupić monitor. Obecnie na rynku jest duży wybór.
>Chodzi mi oczywiście o monitory tanie takie jak Sampoo, Belinea, Daewoo,
>Hyundai, Proview itd.
>Który wybrać.
>Może ktoś zajmował się testowaniem takowych. (jakiś URL)
Parę ( dosłownie ) dni temu miałem podobny problem.
Chodziło mi o monitor do max 900 zł, bez głośników - żeby nie obniżać
jakości.
Po wstępnej orientacji wydawało się że w grę wchodzą :
1. OptiView 15L - na niezłym kineskopie Hyunday, OSD wszelkie bajery
trapezy, obroty, degausy,temperatura kolorów (3 szt. reg.), ładny wygląd ,
czyste równe kolory bez ściemnień, Nie mylić z OptiViev 15s - ponoć dwie
klasy różnicy.Bardzo ładnie się sprzedają.
Przekątna 13.7 ".
Cena 699 - 755 zł
Powtaralność parametrów spora ( wybrałem z trzech ).
Osobiście tego polecam - kupiłem go po ciężkich bojach.

2. Daewoo 518B - Ponoć niezłe, ale przy starcie pokazuje się na ekranie
sporo różnokolorowych plam - dalej nie testowałem. Są stosunkowo ciemne i
mało jaskrawe (przy oświetleniu to przeszkadza.) Są całkiem ładne.
Ale za to jako jedne z niewielu mają pełne 14 "
Cena ok 760 zł.

3.CTX 1569 SE - według wielu sprzedawców rewelacyjny (Chip Tip ostatnio
dostał). Sterowanie jak w OptiView 15L , może trochę wygodniejsze., bajery
podobne, parametry takie same.Powtarzalność parametrów - żadnaaaaaaaaaaaa,
każdy inny.
Początkowo właśnie tego kupiłem. Obraz piękny kontrastowy aż oczy pękają ,
po włączeniu testera obrazu wychodzi jednak z niego tragiczna jakość
montrzu i zestrojenia, plamy na wszystkich barwach, wady kineskopa ( prążki
w kształcie łuku - ponoć od karty graficznej, bo na dwóch egzemplażach było
dokładnie tak samo, niestety na mojej też było to widoczne i tylko na tych
monitorach) zniekształcenia obrazu , mimo dużych możliwości regulacji - nie
do usunięcia.Monitor ten nie zachwyca wyglądem , sterowanie jest dość
wygodne, ale za to monitor strasznie żęzi, strzela i sapie :-)) przy
włącaniu i zmianie rozdzielczości.
Przekątna 13.8 "
Cena 740 - 760 zł

Jeśli chodzi o inne monitory to jeszcze niezłe są Hyundaie i Samsungi maże
jeszcze Goldstar .
Ale te które wymieniłem chyba należy wżąśc głównie pod Uwagę.

Osobiście Polecam OptiView 15 L - jest naprawdę dobry ( nie wiem jak ale
przy manipulacji różnymi sterownikami udało mi się go odpalić na 1600 x
1200 i było nieźle - bez zniekształceń, obraz żyleta tyle żże pikseli
trochę mało :-(((.
Dobrym zakupem jest też CTX 1569 SE ale trzeba mieć możliwość wyboru z
przynajmniej 6 - 10 szt. ( sprzdawca się chyba zapłacze :-))) ) inaczej to
czysta loteria, choć na pierwszy rzut oka obraz wybija oczy ( chyba żeby
nie widzieć wad??).

Podkreślam że opieram się na moich subiektywnych - a więc jedynie słusznych
i z założenia niepodważalnych oraz niepodlegających żadnej dyskusji
opiniach, a czkolwiek jestem upierdliwym klientem przy zakupie więc można
mi chyba wierzyć ??? :-)))

Życzę właściwego wyboru i cierpliwego sprzedawcy ( jeśli nie można wymienić
nazajutrz monitora na nowy to lepiej iść do innego sklepu, to trzeba od
razu wiedzieć , ostatnio próbuje się robić klienta w bambuko jak tylko się
da.!! trzeba uważać.:-(((. )

--------
Zdrówka życzę.>>>>>>Dariusz Owczarek
  === dariuszo_at_bigblue.alpha.net.pl ===
     ==== dariuszo_at_friko.onet.pl ====