Re: Optimus-gdy uczciwie nie można

Autor: Xylodius (xylodius_at_prodigy.net)
Data: Fri 17 Jul 1998 - 21:53:09 MET DST

>Chlopaki ! - na co czekacie ? Opiszcie to na grupie, albo wrzuccie
>na http://www.kki.net.pl/pessimus !!!

Sluze!!

Wiec okolo 8 mies. temu qmpel qpil sobie komp w pessimusie.
Mialo byc P100, dysk 850MB, 8MB RAM, CD-ROM 6x, SB16, Win95 US (zaznaczam US, nie PL)

OKi, wzial pudlo ze sklepu, caly uradowany, otwiera je w domu, bierze kompa z obu stron po bokach zeby go z pudla wyjac,
a tu nagle RRYPS!! Obudowa zostala mu w rekach a komp wpadl z powrotem do pudla!!! Nie bylo ani jednej srubki
ktorymi miala byc zakrecona obudowa!!!!.

Wlaczyl kompa - naszczescie przezyl upadek.
Patrzy, patrzy, QRCZE!!!!! BIOS doliczyl sie tylko 4096KB RAMu !!!. CO jest ???
Dalej. Odpala sie Winda i na ekran wjezdza bezceremonialnie napis "Uruchamianie systemu Windows 95..."
Winda miala byc US, a nie polska!!!!
Powiesila sie od razu. No to sie qmpel zdenerwowal. Zadzwonil do mnie. To ja mu kaze odpalic NDIAGS.
Pokazuje: rzeczywiscie, 4MB pamieci, a proc jest @102MHz. 102MHz ? - troche dziwne.

Qmpel sie juz porzadnie wqrzyl.
Zadzwonil do mnie ponownie i przyszedlem. Skoro juz komp otwarl sie sam, to zobaczymy co jest w srodku.
(wszystko to robil na otwartym - a plomb i tak pozniej nie znalezlismy).

Patrzymy:

1. Pamieci - QRCZE!!!! 2x2MB, zamiast 2x4MB (i to jeszcze bezczelnie dali takie, na ktorych byly naklejki, gdzie stalo wyraznie
    ze kazdy SIMM mial 2MB!! )
2. Procek - rzeczywscie Intel (u pessimusa to rzadkosc). Wyjmujemy go z podstawki, zdejmujemy cooler - i tu ponowna niespodzianka!!! To wcale nie bylo 100MHz jak mowili, tylko 75MHz i to jeszcze porysowane jakby ktos po tym srubokretem
jezdzil. Chyba nie zdazyli go przeszlifowac.

4. Dysk - na JEDNEJ srubce !!! (karty na szczescie przykrecili).
5. SB16 - hehe, w snach. Zwykly AudioDrive 1868, tyle ze w instrukcji bylo napisane 16 bitow. Jak 16 to 16. :))
6. Kabelki niepospinane lataja na wszystkie strony.

Po tych ogledzinach, qmpel tak sie wqrzyl ze oddal caly komp od razu do sklepu (tego samego dnia co go qpil) zadajac
zwrotu pieniedzy - o dziwo (chyba pamietajac co mu dali) zwrocili bez slowa !!

Dziwny to przypadek, jednak jesli mozna wlaczyc to do The O-Files, to mam nadzieje ze sie przyda.

Xylodius
xylodius_at_prodigy.net