Re: Jak kupowalem monitory 15" - Sony, CTX, Daewoo

Autor: SqT (SqT_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 17 Jul 1998 - 11:33:42 MET DST

Hi All.

Jezeli moge cos dodac. Coz to fakt Trinitrony maja pare wad ale czy na
pewno?
 to chyba kwestia gustu i rodzaju oczkow.

>osobiscie posiedzalem przy takim monitorze w 800x600 w Wordzie
>ok 30 min. i mialem go dosc (CTX Futura 1569 UA)
>a to dlatego, ze rozmiar plamki 0.25 przy takie rozdz. powoduje powstawanie
>tzw. czarnych korytarzy na ekranie

Moze ty tak ale inni prawdopodobnie nie kwestia oczu.
Jezeli masz z tym problem proponuje kupienie filtra.
Moim zdaniem Filtr z Trinitronem Diamotronem czy z Croma Clear
to najlepsze co moze byc.

Fakt sam bym se kupil Neca 17 z Croma Clear olbo jakies cus fachowe
zamiast mojego CTX 17 Futura czy Sony 200ST
ale cena jest 60 procent wyzsza. a po kupnie filtra Polaroid cp-90 350zl +
30 zl obudowa.
otrzymuje podobny efekt i nie mam problemow. Dlatego przy obrobce textu
jest moim zdaniem potrzebny filtr bo na trinitronach moga nie ktorzy miec
takie
dziwne problemy z oczkami.

>Delta-Trinitron (np. Nec CromaClear)
>eliminuje wady obu, a laczy cechy dodatnie - dobry monitor 15" z takim
>kineskopem to ~ 2000 PLN

Widziles ze mowisz ze jest o wiele lepszy.
Mialem to 17 Nec'a w domu i powiem ze byla fajna ale czy warta.
Nie byla wcale lepsza po prostu inna miala tez troche wad ze zbieganiem sie
kolorow
Ogolne wolalbym juz Samsunga tego z seri 700 nie pamietam b czy p
Wedlug mnie byl naprawde niezly jak na monitor z kineskopem Delta ogolnie
9/10

>Widzialem dwa takie monitory (wady: jasnosc i kontrast ustawione na 100%,
gdy
>inne monitory przy podobnym wygladzie mialy te parametry na 70%) - to mogl
byc
>przypadek

Bardzo ciekawe. Poweidz jakie?
A tak w ogle to na plazy czy gdzies byles ze tak jasno musiales robic
Specjalnie bawilem sie CTX 1569, Samsung 500b, Opti View 15, Daewo
CMC-1509B
  i nie obserwuje takiego czegos co opisujesz.
Trinitrony sa jasne i to bardzo wiec nie wiem czemu tak piszesz.
Wlasnie to jest jedna z tych cech ktora daje im takie zywe kolory

Cena

>Sony (Trinitron) - przereklamowany (mimo, ze jako jedyny oprocz CTX Futura
>ma plamke 0.25 to zadna rewelacja - ale o plamce pozniej),
>parametry takie jak CTX czy Daewoo ale mniej funkcji

Dobra Chip Tipy i Ok czy co tam jeszcze to jest bardzo duzy znak zapytania.
Sony przereklamowany - he he dobre sobie a jaki ma byc przeciez
        Sony Corp to nie musze mowic co to za kolos.
jedyny zopomniales o Miro tez maja licencje na Trinitrony i takze Nokia Elsa
oraz
Eizo ale tego nie jesyem pewny ale troche tego jest.
Skoro masz Ctx Future to nie wiem czy zauwazyles ze procz usowanie efektu
Mora
to chyba ma wszystkie te najbardzie potrzebne funkcje z ustawieniem czasu
OSD oraz
umiejscowieniem go na ekranie. Sony godze sie OSD to troche moglo by bys
lepsze.
W Daewo no coz ale te monitory sa na nizszej polce chociaz ostanio sie
poprawili.

>A jako, ze ja uzywam komp. raczej do programowania
>to kupilem sobie Daewoo (800x600x100Hzx24bit) jeden z najnowszych modeli
>dostepnych
>na polskim rynku
>Mozliwosci regulacji obrazu wieksze niz w CTX Futura, a kosztowal mnie 760
>PLN
>a nie 1250 PLN

A pod WInda czy Dosem bo to tez ma znaczenie.
Ale skoro uzywasz 800x600 to chyba windows.
Ale w programowaniu 24Bity po co?
Chyba ze lubisz ogladac obrazki a to juz inna para butow
chyba ze masz szybka karte.
Masz ten CMC-1509B z muzyka po bokach ?
Fakt poprawili sie w porownaniu do tego co bylo. .... ale tak jak w
samochodach
sa tanie dobre ale czy na pewno??????????

Pisales o plamce 0.25 ale juz jest 0.22 i 0.21. Monitory Sony sa w stoczni
Szczecinskiej
i z tego co wiem to maja tez cos dobrego na Delcie ale wola Sony. Mimo ze
plamka
taka sama.

Monitory to rzecz dobrania sobie odpowiedniego. Wikeszosc ludzi nie wiem
czemu ale woli
Trinitrony chyba dlatego ze gierzy. Ale dobra Delta jest warta
zainwestowania.
Np Samsung warto wziac go pod uwage oraz Belinee oraz nawet to DAEWO bo
jezeli mowa o cenie
to jest to bardzo duz przewaga dla Polakow. CTX jest o dziwo tani i dobry
wlasnie dlatego go mam.
Ma wady jak wszystko ale mowilem juz warto se dokupic filtr bo to sporo daje
nawet Countur III
albo jakiejs innej firmy.
Sony jest za drogi a nie moglem sie dopatrzec jakiejs przeagi. Wszystko
zalezy od egzemplaza.
Jezeli Ktos ma Kase to Neca

I jaki moral. My tu ledwo co na monitor a zachod chce zeby kupowac legalny
Soft za full kasy.
A jeszcze karta by sie przedala najlepiej RIVA + twins Voodoo 2 in SLI mode
oraz jakie P2 400 a moze K6-2 3D 333 3D Now!!! i WDC Enterprice czy Segate
BAracuda
UW i AHA-2940UW i Plextor x32 Yamaha 4260, WDC 6.4 GB x2 i TEac x32 jako
dopelnienie
Obudowa EXtreme BiG Mega TOwer DeluX 300W i na koniec AVER TV oraz CZytik
DVD 32/2
i Karta AC3 i do tego Diamond Monster Sound MX200 czy AWE 64 PCI i skaner
1200dpi i drukarka
HP 6P czy jakas Kyocera i do tego Epson Color 800 i Joy Force Feed BAck
MicroGatesa.

SqT_at_friko.onet.pl