Jak kupowalem monitory 15" - Sony, CTX, Daewoo

Autor: Pawel Tadejko (ptad_at_box.zetobi.com.pl)
Data: Wed 15 Jul 1998 - 17:32:33 MET DST

Hi !!!

Ostatnio kupowalem tez monitor 15"
To zdazylem obejrzec kilka modeli

i oto jakie jest moje zdanie
moze kilka slow na temat kineskopow

Delta (standardowy) - rownomierne kolory, czasami gorzej z intensywnoscia
(wiadomo taka maska wiecej przeslania)

Trinitron - lepsza intensywnos kolorow, fajny niby wklesly obraz
i to czyba koniec zalet, wady: co najmniej dwa druty przytrzymujace
maske (czym wiekszy monitor tym gorzej), nierownomierne nasycenie kolorow
- zwlaszcza przy przekatnej powyzej 15" widac to tragicznie

Delta-Trinitron (np. Nec CromaClear)
eliminuje wady obu, a laczy cechy dodatnie - dobry monitor 15" z takim
kineskopem to ~ 2000 PLN

chcialbym takze ustosunkowac sie do listu
kawalek cytatu

>Owszem dostal Tip Chip'a ale chyba glownie za stosunek ceny do jakosci. Cena
>owszem jest niska, ale prosze sie nie sugerowac, ze jakosc jest wysoka. Do
>Neca, Soniaka i CTX-a nie ma polotu. No i ten wyglad. Ohyda.

Sony (Trinitron) - przereklamowany (mimo, ze jako jedyny oprocz CTX Futura
ma plamke 0.25 to zadna rewelacja - ale o plamce pozniej),
parametry takie jak CTX czy Daewoo ale mniej funkcji

>Ja pracuje na CTX Futura 1569 UA i kazdemu go polecam. Bardzo dobre
>parametry - plamka 0.25, odswierzanie do 110 Hz.

Widzialem dwa takie monitory (wady: jasnosc i kontrast ustawione na 100%, gdy
inne monitory przy podobnym wygladzie mialy te parametry na 70%) - to mogl byc
przypadek

ale zajmijmy sie plamka
UWAGA! Jezeli ktos chce pracowac na komp. przy rozdzielczosciach 640x480 i
800x600
np. przy obrobce tekstow czy programowaniu (inne edytory)
to STANOWCZO odradzam Kineskopy Trinitron z plamka 0.25

osobiscie posiedzalem przy takim monitorze w 800x600 w Wordzie
ok 30 min. i mialem go dosc (CTX Futura 1569 UA)
a to dlatego, ze rozmiar plamki 0.25 przy takie rozdz. powoduje powstawanie
tzw. czarnych korytarzy na ekranie

Mialem takie uczucie jakbym dostal zyletka po oczach

Jezeli chdzi o obrobke grafiki i przce z narzedziami typu CAD w 800x600 i
wyzej
to wtedy ta plamka sprawdza sie swietnie

A jako, ze ja uzywam komp. raczej do programowania
to kupilem sobie Daewoo (800x600x100Hzx24bit) jeden z najnowszych modeli
dostepnych
na polskim rynku
Mozliwosci regulacji obrazu wieksze niz w CTX Futura, a kosztowal mnie 760
PLN
a nie 1250 PLN

sory, ze przydlugo
pTad