Re: DVD.... no to jest ta revolucja?!

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.com.pl)
Data: Wed 15 Jul 1998 - 12:37:40 MET DST

Phenomen napisal (-a) :

> Co byscie mi zaproponowali?
>
> Mam do wyboru... kupic Erasora na taki sprzet:
> P2 266 albo Celeron 266 -> 400, asus p2b ,64 sdramm 7ns + jakas stacja
> dvd...

To jest OK sprzet!

> Jaka bedzie jakosc obrazu? Oczywiscie chodzi mi o obraz w
> telewizorze.(dane)

Uparty jestes bo wczoraj juz o tym pisalem ale nich Ci bedzie.
Jakosc z karty dekodera bedziesz mial porownywalna z jakoscia przekazu
telwizji satelitarnej (w niej tez uzywaja do kompresji MPEG-2).

> Druga mozliwoscia jest po prostu poczekac troche i kupic cos takiego
> jak Encore dvd... albo po prostu byle jakiego dvd + jakas karte
> video...

Jesli chodzi Ci o Encore Creativa to jest nic innego jak zwykly (taki sobie)
naped DVD-ROM i karta dekompresora MPEG-2 (tez taka sobie).
Kup oddzielnie dobry naped DVD-ROM drugiej generacji (Hitachi, Toshiba,
Pionner) i dobra karte dekompresora z wyjsciami na TV (najlepiej z kilkoma
dla roznych standardow proporcji obrazu). Najlepsza karta tego typu jaka do
tej pory widzialem jest STB DVD Theater. Jest to karta PCI ktora laczy sie z
karta graficzna (video) za pomoca cyfrowego "Feture connector" (nie myslic
ze starym, analogowym) ale tylko po to aby filmy ogladac poprzez karte
graficzna na monitorze. Do ogladania filmow na telewizorze karta STB DVD
Theater ma dwa wyjscia video; composite dla telewizorow o formacie 4:3 oraz
S-Video dla odbiornikow z ekranem o formacie 16:9. Jakosc obrazu na
telewizorze nie zalezy wiec zupelnie od karty graficznej poniewaz nie
przetwarza ona obrazu na TV tylko moze go wyswietlac na monitorze i
najlepiej wypada tu RIVA.
Do ogladania filmow na monitorze potrzebna bedzie karta z chipem RIVA 128
lub ATI Rage Pro lub S3 Virge/Trio DX/GX/GX2.

> Czy tutaj mam zapewnione te 30 klatek na sekunde w tv?

W PALu jest 25 klatek :)

> Jaka to jest rozdzielczosc?

Dokladnie taka jak telewizora, ni mniej ni wiecej, zdanego skalowania.

> Czy jest cos takiego jak full screen? Ktora karta jest najlepsza? (video)

Full screen jest zawsze a karta video nie ma nic do tego jaka bedzie jakosc,
rozdzielczosc, plynnosc bo to nie ona sie tym zajmuje tylko robi to karta
dekodera. Mylisz karte video z karta dekompresora ktory ma swoje wyjscia do
TV.

Piotrek