Re: DVD.... no to jest ta revolucja?!

Autor: Jacek Madaj (jacek_at_hart.com.pl)
Data: Tue 14 Jul 1998 - 15:47:24 MET DST

Phenomen <phenomen_at_kki.net.pl> napisał(a) w artykule
<35ae5ccf.1148484_at_news.task.gda.pl>...
> Wiem ze jest 6 roznych rodzajow plyt....
> Nie wiem czy to odpowiednia grupa... ale moze...
> Czy wszystkie 6 sa w ntsc?

-----Troche ci sie pomylilo. Sa tylko cztery rodzaje plyt w zaleznosci od
pojemnosci i rodzaju zapisu : DVD-5 (jednostronna, jednowarstwowa, 4.7
GB), DVD-9 (jednostronna, dwuwarstwowa, 8.5 GB), DVD-10 (dwustronna,
jednowarstwowa, 9.4GB) i DVD-18 (dwustronna, dwuwarstwowa, 17GB)
        Natomiast rynek DVD jest podzielony na 6 regionow. Polska nalezy do
Region 2. Filmy we wszystkich regionach moga byc w PAL lub NTSC.

> Jak to jest z pojemnascia plyty.... Bo nie wyobrazam sobie np.
> Braveheart na DVD...Chyba ze z odvracaniem strony... ale to raczej
> odpada.

-----Filmy sa wydawane na DVD-5, DVD-9 i DVD-10. W Polsce np. Tin Cup jest
wydany na DVD-10, wiec trzeba odwracac plytke.

> do tego chcialbym sie dowiedziec jak sprawuje sie obraz na telewizorze
> przy posrednictwie karty video w kompie?
> Zdaje sie ze interfejs w kompie ma o wiele wiecej mozliwosci, dlatego
> tez przyszlo mi do glowy ze ludzie pewnie sie podziela.... na tych co
> nie maja kompa i kupuja niezalezny za 30 baniek i na tych z kompem +
> 13 baniek (np. zestav Encore)

-----Pieknie, w zasadzie nie rozni sie od stacjonarnego DVD Video, ale
trzeba miec dobry komputer.

> Podobno gdzies we Wrocku powstaly juz wyporzyczalnie tylko DVD !!
> Az nie chcialem uwierzyc.... niedlugo sie wybiore i przekonam na
> wlasne oczy....

-----Ja nie widzialem. Jest tu kilka wypozyczalni, gdzie maja tez DVD
(m.in. na Legnickiej,na Stawowej), ale biorac pod uwage, ze dzisiaj w
Polsce jest wydanych 18 plyt (10 Warnera i 8 ITI) to watpie, czy jest
wypozyczalnia wylacznie DVD (jezeli tak, to chetnie uslysze gdzie)

> Ale jest to jedno pytanie.... Czy brak mozliwosci zapisu na plycie
> ,przypadkiem nie przeszkodzi DVD w wyparciu starych dobrych tasmowek?

-----Raczej nie. Juz dzis jest dostepna w USA nagrywarka DVD za jedyne 20
tus. USD.

Jacek Madaj
jacek_at_hart.com.pl